Clash of Cultures
Prodejnanení skladem
Expedice :
není skladem

Zeptejte se nás!

Parametry
Kategorie: základní hra
Počet hráčů: 2-4
Věk hráčů: 14 let
Dobra hraní: 180
Jazyk materiálů ?:
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 3
Náhoda: 3
Strategie: 3
Náročnost: 3
Autor: Christian Marcussen
Charakteristika: civilizace, ekonomika, objevování, starověk, stavba města, strategická hra, středověk
Civilizační hry tady máme moc rádi a Clash of Cultures je jedna z nejlepších a dá se říci i nejkonfliktnějších. Krásně řešený technologický strom, úžasně vypadající komponenty, tajné úkoly, náhodně poskládaná herní mapa a obrovská herní svoboda.
Proměňte skomírající osadu v mocnou říši, jejíž kulturní bohatství přetrvá celá milénia!
Předtím ale bude třeba vyvíjet nové technologie, stavět velkolepá města a šířit vliv vaší kultury i na území vašich nepřátel. S vašimi osadníky a loděmi budete prozkoumávat rozličná území po pevnině i na moři, dobývat cizí města i barbarské vesničky. Ve hře naleznete 12 kategorií technologií pokroku (včetně všemožných typů politických zřízení), vždy jinou herní plochu, detailně zpracované miniatury měst a mnoho dalšího.Clash of Cultures nabízí hráčům celou myriádu strategických možností a vytváří mnoho nezapomenutelných situací. Cíl hráčů je vždy však jeden: stát se vrcholnou a jedinou kulturou, na niž budou vzpomínat následovníci ještě tisíce let s obdivem. Dokážete se stát vůdcem takové kultury?
Clash of Cultures je hra od tvůrce Christiana Marcussena - tvůrce hry Merchants and Marauders - ve které každý hráč vede svou civilizaci od jedné malé osady až k mocnému impériu. Hráči budou muset prozkoumávat okolní krajinu, budovat veliká města a podmaňovat si všechny, kdo stojí v cestě. Hra obsahuje modulární hrací plochu, kterou na kterou budou hráči reagovat, 48 různých technologií k výzkumu, 7 velkolepých staveb a hromady miniatur a karet. Vítěz bude ten, jehož kultura zůstane ve své velikosti zachována v myslích lidu po celá milénia.
Hra obsahuje 48 různých pokroků, kterých bude možno dosáhnout. Celý technologický strom je velmi flexibilní a nemá v sobě žádné takzvané slepé uličky. Naštěstí je stále intuitivní, nenásilný a založený na skutečnosti. Navíc budou hráči mít celou dobu výborný přehled o tom, jak jejich kultura dosud pokročila. Nebude nutné to jakkoli složitě zjišťovat, stačí se podívat.
Když hráči hru začnou, jejich civilizace bude ještě v plenkách. Ovšem jakmile začnou posílat své osadníky do neprozkoumaných končin, začne se odhalovat, jaká krajina čeká za humny a jaká bohatství může jejímu sousedovi nabídnout. Hra obsahuje i několik mechanismů, které zajišťují, že nešťastné vylosování regionů hráče výrazně neznevýhodní.
Hra se odehrává ve stejném časovém období jako původní hra Civilization od Avalon Hill, tedy do vynálezu střelného prachu. To znamená, že i přes zjevnou epičnost hry zabere její partie přibližně jednu hodinu na hráče. Což je velmi slušný hrací čas pro hru, která má v záběru tolik různých herních faktorů, jako tato. Hráči během hry rozšiřují svá města. Ale to se neděje jedním daným způsobem, namísto toho si budou vybírat typ budovy, o kterou si budou přát vé město rozšířit. To bude možné takto zkrášlit například o přístav, pevnost, chrám či akademii. A každá přidává jiné benefity. K tomu ještě města budou mít různé statusy - mohou být naštvaná, neutrální nebo spokojená. Všechny tyto mechanismy jsou do hry integrovány intuitivně a elegantně.
Body ve hře budou hráči záskávat za:
- zakládání měst a jejich rozšiřování
- pokroky
- splněné herní cíle
- velkolepé stavby
- události
Hra neobsahuje česká pravidla.
Hra obsahuje:
- 20 dílů oblastí
- 8 kostek
- 4 desky hráčů
- 4 referenční karty
- počítadlo kol
- 119 karet
- 7 dílků velkolepých staveb
- 192 plastových kostiček
- přes 120 žetonů
- přes 250 miniatur
- 1 pravidla