Santorini je vizuální přepracování čistě abstraktní edice toho samého mechanismu z roku 2004. Úplný původ hry však sahá dobrých 30 let zpátky a od té doby byla hra permanentně rozvíjena, vylepšována a upravována jejím tvůrcem Gordonem Hamiltonem.
Santorini je přístupná strategická hra, která je svými principy jednoduchá natolik, že ji pochopí školáci, ale samostatná hratelnost je natolik hluboká, že i kovaní hráči zde naleznou mnoho strategií k objevování. Pravidla jsou jednoduchá. Každé kolo se skládá ze dvou kroků:
- Pohyb - pohnete jedním ze svých stavitelů na sousední pozici. Stavitele takto můžete posunout na pozici ve stejné úrovni, o jedno vyšší úroveň či o libovolně nižší úroveň.
- Stavba - poté lze postavit budovu vedle stavitele, jímž se právě pohlo. Budování čtvrté úrovně znamená uzavření této pozice dílkem kopule.
Vyhrává ten, jemuž se podaří dostat svého stavitele na třetí úroveň.
Rozdílné schopnosti hráčů - Santorini obsahuje i rozličné schopnosti, které si hráči mohou do hry zanést skrze 40 tematických božských či hrdinských sil. Ty vždy zásadně změní celou hru.
Hra obsahuje:
- 18 kupolí
- 14 bloků 3. úrovně
- 18 bloků 2. úrovně
- 22 bloků 1. úrovně
- 1 desku ostrova
- 30 karet božských schopností
- 6 figurek dělníků (ve 3 barvách)
- 1 podstavec ve tvaru útesu
- instrukce