Ve hře Sherlock se hráči stanou detektivy, kteří se snaží odhalit slavného zloděje Arsene Lupina, který se přestrojil za jednoho z nich. Hra se skládá z 13 karet postav, z nichž každá má 2 až 3 charakteristiky. Každou takovou charakteristiku mezi sebou sdílí 3 až 5 postav. Karty se zamíchají a jedna se z něj otočená rubem nahoru položí bokem. Tato karta značí za koho se převlékl Arsene Lupin. Zbylé karty se rovnoběžně rozdělí mezi hráče. Hráči si nato spočítají součet čísel jejich karet (po 2 za detektivy, 1 za ženu, 0 za génia atd.) a zapomatují si je na později.
Hráči se následně střídají po kolech, ve kterých pokládají otázky, aby se dostali k novým důkazům:
a) Ke všem hráčům: "Kdo má (alespoň jednu) z (dané charakteristiky)."
NEBO
b) Ke konkrétnímu hráči: Kolik (dané charakteristiky) máš?
Skrze získané informace se hráči snaží přijít na to, který převlek si Arsene zvolil (tedy která karta chybí). Hráč se ve svém kole namísto otázky může rozhodnout ohlásit o které postavě si myslí, že je převlečený Arsene. Tím se může podívat na onu kartu položenou stranou. Pokud bylo jeho podezření oprávněné, vyhrává hru. Pokud nikoli, vypadává ze hry a ostatní hráči pokračují bez něj.
Hra obsahuje: