Sorcerer: A Strategy Card Game je hra zasazená do světa, který vydavatel popisuje jako zlý, plynovými lampami ozářený a zaplněný fantastickými mýtickými bytostmi, jakožto i notnou dávkou magie. Je navržená pro dva až čtyři hráče a postaví proti sobě vždy dvě prastaré a velemocné bytosti, které se budou snažit dokázat tomu druhému, že jejich rod je silnější. Hráči zde budou skrze čarodějnictví vyvolávat i povolávat do boje své podřízené bytosti a s kouzelnými předměty v rukou se snažit dosáhnout herního cíle - dobytí tří bojišť.
Hra pracuje s jednoduchým systémem přidělování energie na začátku každého kola, které určí hod kostkou. Díky tomu bude každé kolo nepředvídatelné. Výsledek tohoto hodu bude nicméně platit pro oba hráče. Hra se stále bude snažit udržet určitý balanc. Energii pak bude možné využít ve fázi akcí na vyvolávání pohůnků přímo z ruky na jakékoli ze tří herních bojišť, čarování přiléhajících kouzel, kterými bude možné vylepšit jejich schopnosti i vlastnosti či vyvolávání čar s všelijakými přímými efekty. Navíc jako akci budete moci přidat do svého zásobníku více energie, vzít si další karty, pohnout vyvolané bytosti do dalšího bojiště atd. Vše bude na vás, jen schopnosti hráče ve výsledku rozhodnou, čí příprava na bitvu se více vyplatila.
V bitevní fázi hry budou hráči házet specifickými kostkami za každou svojí vyvolanou bytost a to v počtu dle jejích vlastností. Výsledky hodů pak mohou být minutí, úder, dvojitý úder a kritický úder pro každou z kostek. Následně se na bytosti, jež byly tímto postiženy, nebo samotné bojiště, položí žetony poškození. Mezitím ještě může přijít k lizu unikátní systém zlých znamení, který umožňuje přetáčení již hozených kostek předtím, než ty budou přerozdělovat zranění mezi pohůnky a bojiště.
Kombinace osvědčených mechanik jako tématická stavba karetního balíčku, náhoda v tažených kartách a hody kostkou společně s unikátním systémem ovlivňování výsledků bitev přináší hráčům dokonalou rovnováhu mezi strategií a náhodou (jejíž výsledky stále bude možné měnit). Rozdělení herního kola na fázi akcí a bojovou fázi pak stojí za příjemným a přirozeným průběhem celého hraní i v těch nejzarytějších bitvách těch nejzkušenějších hráčů.
Hra Sorcerer byla vyvinuta již v roce 2012 a během roku 2014 jí její autor Peter Scholtz intenzivně konzultoval s českou a slovenskou deskoherní komunitou, aby zdokonalil herní mechaniky. V srpnu 2015 vyšla první demo verze hry k volnému stažení, ve kterém byly již zohledněny veškeré poznámky a zpětná vazba, kterou dříve dostal. Jednalo se tak již o vylepšenou verzi hry ve slovenském jazyce, která se pak překlenula v prvního do angličtiny přeloženého Sorcerera. Po dobu roku 2015 byl prototyp této hry tak přístupný zdarma široké herní audienci k testování. Po dalším roce, kdy do hry intenzivně zapracovával poznámky z testování, se Peter Schultz vydal na veletrh Essen Spiel, kde se setkal s těmi největšími herními vydavateli, kterým hru předvedl. Po setkání s ředitelem vydavatelství White Wizard Games, herním tvůrcem (viz Star Realms, Hero Realms a karetní hra Epic) a v neposlední řadě vyhlášeným hráčem hry Magic: The Gathering, Robem Doughertym, se věci konečně začaly dávat do pohybu. V roce 2016 se Peter Scholtz stal členem týmu White Wizard Games a společně tak připravili první oficiální vydání hry.
Hra neobsahuje česká pravidla. Ta jsou ke stažení pod jedním z odkazů níže (zatrolené hry).