Rising Sun (CZ)
Nákupem získáte 19 bodů do věrnostního programu.
Zeptejte se nás!
Parametry
Počet hráčů: 3-5
Věk hráčů: 13 let
Doba hraní: 90-120
Jazyk materiálu ?:
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 4
Náhoda: 2
Strategie: 5
Náročnost: 3
Autor: Eric M. Lang
Charakteristika: blufování, fantasy, miniatury, mytologie, strategická hra, vyjednávání, válečná hra
Rising Sun je monumentální desková hra nabitá detailními figurkami, která je zasazena do feudálního Japonska. Tam se vrací staří bohové, aby obnovili říši. Vy budete mít na starosti jeden z mocných klanů - čeká vás válčení, soupeření o území i vyjednávání aliancí.
Politická situace je napjatá, dochází k neustálému přelévání sil. Stále se formují nové aliance, aby se následně opět rozpadly. Hrozba války je všudypřítomná. Staré klany proto přivolávají japonská mytická monstra, aby se spojily s jejich silami. Když diplomacie selže, jsou připraveny bojovat...
Klan, který budete mít na starosti, bude vynikat osobitostí. Každý z klanů má totiž speciální dovednosti, které jej v určitém ohledu zvýhodňují před ostatními (například schopnost lélat a tak snadno přesouvat své jednotky na mapě). Klany nemusí nutně fungovat samostatně, ale na na začátku každého ze tří období, jimiž hra projde, mohou uzavírat výhodné alinace. Za členství v alianci získávají hráči různé bonusy.
Stěžejní roli hraje ve hře boj o území. V zásadě jsou dílky území (ideálně co nejvíce rozdílných žetonů) tím, co přináší vítězné body. V boji hraje důležitou roli nejen počet jednotek a monster, ale i počet peněz, které má klan v danou chvíli k dispozici. Pro boj má totiž hráč na výběr mezi čtyřmi akcemi, avšak o akce probíhá dražba. Navíc vítěz dražby následně rozděluje vložené peníze mezi protihráče.
Bojové akce určitě stojí za zmínku. V jejich rámci lze spáchat rituální sebevraždu (a získat tak vítězné body a slávu), zajmout nepřátelskou jednotku (a oslabit tak protihráče a získat body a peníze), najmout roniny (bojovnou sílu) či sepsat epickou báseň po boji (a získat tak body za každou jednotku, která v boji padla).
V prostředí feudálního Japonska nemůže chybět žebříček cti. Je jistě žádoucí ocitnout se co nejvýše. Jakmile dojde k remíze, roli při rozhodování o vítězi hraje právě pozice na žebříčku.
Hra obsahuje:
- hrací deska
- 5 klanových zástěn
- 7 destiček posvátných míst
- 10 destiček politických mandátů
- 21 karet období
- 5 politických/válečných destiček
- 24 žetonů válečných provincií
- 15 karet čajových konvic
- 15 karet jezdců
- 15 karet klenutých chodeb
- 5 žetonů aliancí
- 20 žetonů pevností
- 20 žetonů roninů
- 8 číselných válečných žetonů
- 65 plastových mincí
- 10 klanových značek
- 50 klanových miniatur
- 8 miniatur monster
- 5 velkých základen pro monstra
- 45 malých základen