223 017 041 Po-Pá 11-19 hod.
www.svet-her.cz0Košík
  • Ve Vašem košíku nic není. Nechcete do něj něco přidat?
Kategorie
Kategorie

Unhappy King Charles!

Unhappy King Charles! Unhappy King Charles!Unhappy King Charles!Unhappy King Charles!Unhappy King Charles!Unhappy King Charles!Unhappy King Charles!
Unhappy King Charles! Unhappy King Charles! Unhappy King Charles! Unhappy King Charles! Unhappy King Charles! Unhappy King Charles! Unhappy King Charles!
Vaše
cena:
1 499 Kč s DPH
Není skladem

Prodejna Holešovice: není skladem
Expedice Holešovice: není skladem

Distributor Výrobce
Neuveden GMT
Jazyk: Angličtina
Potřebujete poradit nebo objednat?
Zeptejte se nás!
223 017 041

Parametry

Základní hry: ano

Počet hráčů: 2

Věk hráčů: 14 let

Dobra hraní: 240

Jazyk materiálů ?:

Jazyk pravidel ?:

Komunikace: 3

Náhoda: 3

Strategie: 4

Náročnost: 5

Autor: Charles Vasey

Charakteristika: americká občanská válka, válečná hra

Unhappy King Charles! je náročnější válečně - politická hra pro dva hráče, zaobírající se občanskou válkou v Anglii v letech 1642-1651. Náleží pod herní systém card driven a vyniká svou detailní historickou přesností.

K Anglické občanské válce došlo z důvodu oslabení státu u něhož došlo k modernizaci. Angličtí generálové a státníci nebyli příliš sběhlí v shromažďování peněz, nabírání a cvičení vojska, nemluvě o polním velení. Však nedávno byly vojenské síly Anglie vedeny tak mizerně, že se nechaly porazit Skoty. Nikdo z hráčů hry Unhappy King Charles! nebude vědět méně než jejich skutečné generálské předobrazy. Ale také tím pádem by žádný z nich neměl zapomínat v jakém jméně jejich původní postavy bojovali - ve jméně svobody a možnosti regulovat vyznání dle vlastních pravidel.

Obě stranky konfliktu se budou pokoušet ovládnout větší části země. To bude nejlepší zařídit na lokálních úrovních zajištěním přímého spoje s vašimi autoritami a vazalstvím k vaší frakci. Unhappy King Charles! využívá inovativní herní koncept politické kontroly, převzaté ze hry We the People, který pokrývá problém s ovládáním národa. Armády jsou užitečné pouze k šíření vašeho vlivu a jeho zajišťování, případně konvertování. Vítězství v bitvách nemá žádného významu bez schopnosti hráče proměnit úspěch v politickou kontrolu.

Jak to tak ve všech občanských válkách bývá, hlavní frakce (zde zastupované hráči) jsou podporovány, dle jejich podmínek, dalšími skupinami. Balík karet událostí a operací vám tu umožňuje nejen manipulovat s vašimi armádami, ale pokrývá i možnosti vlivu nějaké další skupiny, politických změn a občas i různých dějových odbočení. A ty se nebudou týkat jen vzbouřených armád rolníků, ohánějících se cepy, ale i třeba relativně profesionálních skotských regimentů, spadajících pod armádu Ligy formální dohody. Válku tedy nebudete vést většinou tak, jak byste chtěli, ale jak budete muset.

Ve hře Unhappy King Charles! si dosyta užijete mnoho problémů s velením vašich jednotek. Každá z jednotek ve hře čítá okolo 3000 mužů a brzy zjistíte, že armáda dvou jednotek se celkem svižně může pohybovat po mapě a konvertovat venkov na svou stranu. Nicméně, když se pokusíte vést armádu velikosti vyšší, její pohyb bude podstatně pomalejší, leč zase bezpečnější. Největší armády (třeba takové, co bojovaly u Marston Moor) budou po hráči vyžadovat skutečně mnoho energie, aby se mu podařilo je shromáždit, pohybovat s nimi a spravovat je. I když se vám podaří nashromáždit výbornou armádu, ta bude po celou dobu své existence trpět přirozeným úbytkem mužů a bude potřebovat stálé doplňování. Práve o řešení těchto problémů hra Unhappy King Charles! je zejména.

Unhappy King Charles! je hra, která umožňuje hráčům rozhodnout, zdali v Anglii bude vládnout král či parlament. Obě strany se budou snažit ustanovit svou autoritu nad zemí a jejími ekonomickými strukturami. V jejich zájmu není pouze porážka svých oponentů v bitvě, ale také ovládnut lokální autority v Anglii a Walesu.

Tato hra stojí na základech systému We the People, dnes již legendárním projektu Marka Hermana, tematicky se opírající o pozdější rebelii Angličanů v zámoří. Vzhledem k tomu, že organizace armád a států v té době byla velmi chaotická a nedůsledná, herní karty vám ve hře nerozprostřou nijak obří škálu možností (stejně jako například ve hře Paths of Glory). Hráči ve hře Unhappy King Charles! musejí co nejlépe naložit s prostředky, které zrovna mají k dispozici. Ve hře jsou tři balíky karet - ranný (1642-1943), střední (1944) a konečný (1645) - které byly sestaveny tak, aby historicky věrně převedly různé dějinné souvislosti. A jak se na každou občanskou válku sluší, i zde nalezneme v každém balíků událostí slušnou dávku zrady, odvahy i hlouposti.

Hra Unhappy King Charles! se hraje na 11 kol, z nichž každé reprezentuje přibližně 4 měsíce. Oddíly pěšáků zde vytvářejí armády či hlídací opevnění. Na mapě vždy budou pobíhat jen vojska bez velení. Ty ostatní se přesunou do boxu k danému veliteli, pod kterým slouží, jehož žeton reprezentuje celou armádu a ten se bude pohybovat po mapě.

Armády v Unhappy King Charles! jsou dočasná shromáždění pěších jednotek, které v sobě kombinují vlastnosti feudálních armád s moderním revolucionalisty. Díky nedostatečnému zásobování a mizerné výbavě není divu, že jednotky musí čelit permanentní hrozbě dezerce. Tím pádem během jejich pohybu po mapě je dobé brát zřetel na to, aby na svých cestách armády zrekrutovaly nové brance. Armády mohou mít rozměry až 30000 mužů pro účely důležitého obléhání nebo bitvy či 3000 jezdců kavalérie vedených princem Rupertem či černým Tomem Fairfaxem.

Aktivace pohybu ve hře probíhají skrze čísla na operačních kartách a závisí na velikosti armády. Čím je tato menší, tím rychleji se pohybuje. Možnosti pohybu po herní mapě mezi oblastmi umožňují pohybové linie. Za využívání těchto pohybových bodů v oblastech je možné v nich zajistit kontrolu. Armády, jež se zrovna nepohybují se budou moci pokusit o to vstupit pohybujícím armádám do cesty, čímž vyvolají bitvu.

Základní herní bojová jednotka je oddíl, která se zde vyskytuje ve dvou variantách: veteráni (hodnota 2) a milice (hodnota 1). Obyčejně jsou z lokací rekrutovány primárně milice než veteráni. Území a oddíly daného regionu využívají ve hře stejných barev. Čerstvé oddíly se získávají postřednictvím rekrutování, které je většinou limitováno regionem, ze kterého oddíly vycházejí. Oddíly ztracené v bitvě se již zpětně zrekrutovat nedají (nicméně navrátit je hráčovi mohou některé karty událostí), může však dojít i k rozličným dalším ztrátám.

Žetony vůdců se dělí na generály (se svými vlastními operačními a bitevními hodnotami) a místní (guvernéry a pevnosti). Generálové mohou být polní (kteří mohou operovat všude) či regionální, kteří obdrží nějaká znevýhodnění když se ocitnou mimo svoj oblast působení. Generálové nemohou přeposílat oddíly jiným generálům (leda by to chtěla karta události), ty zůstávají se svým prvotním generálem až do své smrti, rozejtí či dezertování. Místní však mohou přeposílat oddíly jiným přátelským generálům.

Bitvy se vyhodnocují za pomoci bojové hodnoty oddílů, bitevního hodnocení generálů a bojových karet. Než se však začně bojovat, jedna ze stran konfliktu se může rozhodnout, že se bitvě vyhne (opustí oblast) či se rozejde (dobrovolně se odstraní). Ztráty v bitvě již nelze zpětně zrekrutovat. Vyčerpání či totální vítězství zabije prohranému nejdříve oddíly veteránů, má-li nějaké. Poražený musí ustoupit a po cestě a za podmínky, že zkříží další oponentův žeton utrpí další ztráty. Hlavní a rozhodná vítězství odmění hráče kartami navíc.

Základny pokrývají svým dosahem široká území. Jsou označeny svojí třídou a ke kapitulaci se dají donutit obléháním či kartou události. Obléhání vyžaduje participaci armády po nějaký čas (většina pevností vyžaduje více než jen jednu aktivaci k tomu, aby byla obsazena). Pokud je obléhající během této doby napaden, obléhání je ukončeno.  Hra může být ukončena takzvaným automatickým vítězstvím, tedy jedna strana selže ve snaze ovládat dostatečný počet lokací nebo na konci jedenáctého kola.

Pro hráče, kterým nevadí trocha alternativní historie, hra obsahuje i balíček takzvaných "co kdyby" událostí. S ním budou hráči moci využívat nizozemské eskadry k blokování krále, povolat hraběte z Larraine či zažehnout plamen povstání v Londýně. Čtyři karty z tohoto balíku můžete v případě zájmu náhodně vybrat a přidělit do ranného a pozdního balíku.

Hra neobsahuje česká pravidla. Ta jsou ke stažení pod jedním z odkazů níže (zatrolené hry)

Hra obsahuje:

  • 2 plata s žetony (316 žetonů)
  • 1 herní mapa (56 x 86 cm)
  • 110 herní karet
  • svazek pravidel
  • příručka ke hře
  • 2 kostky
  • 2 referenční štítky

Související odkazy

Hodnocení


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Paths of Glory - 5. vydání

Paths of Glory - 5. vydání

Paths of Glory je mnohými považována za vůbec nejlepší válečnou hru, nejen proto,že se důkladně zabývá opomíjenou 1. světovou válkou, ale také protože dosud zavedené systéme výborně balancuje a dotahuje je prakticky k dokonalosti.

  • Hráčů 2
  • Věk 14 let
  • Délka hry 480
Není skladem 1 449 Kč


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Heroes of Normandie - USA a Německo

Heroes of Normandie - USA a Německo

  • Hráčů 2
  • Věk 14 let
  • Délka hry 30
Skladem 1 ks 149 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt SPQR (Deluxe Edition)

SPQR (Deluxe Edition)

SPQR: Deluxe edition je komplexní válečná hra s neuvěřitelnou mírou detailu pro náročné hráče. Obsahuje 14 scénářů reálných bitev, jichž se zúčastnily římské armády i s takovými aspekty jako morálka, únava, míra střeliva či nasycenost.

  • Hráčů 1-4
  • Věk 12 let
  • Délka hry 240
Není skladem 1 999 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Cleopatra and the Architects

Cleopatra and the Architects

Rodinná hra Cleopatra obsahující skutečný trojrozměrný model paláce, který se hráči snaží postavit. Ti zde představují jednotlivé architekty, kteří se snaží postavit ty nejúžasnější části paláce samotné Cleopatry.

  • Hráčů 3-5
  • Věk 10 let
  • Délka hry 60
Není skladem 1 199 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Heroes of Normandie - US Platoon

Heroes of Normandie - US Platoon

  • Hráčů 2
  • Věk 10 let
  • Délka hry 60
Skladem 2 ks 249 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Mr. Jack

Mr. Jack

Mr. Jack je napínavá taktická hra pro dva hráče, ve které se přesunete do Londýna na konci 19. století, kde řádí známý Jack rozparovač. Do jaké role se postavíte? Půjdete po kůži Jacka Rozparovače nebo se raději stanete obávaným zloduchem?

  • Hráčů 2
  • Věk 9 let
  • Délka hry 30
Není dostupné 549 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Biblios

Biblios

Biblios je strategická dražící hra o vzájemně si konkurujících opatstvích, která skrývá pod jednoduchými pravidly a krátkou herní dobou skutečně mnoho možností a strategií. Vynikající i ve dvou hráčích.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 14 let
  • Délka hry 30
Není dostupné 619 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt 7 divů světa: Města (Cities) - rozšíření

7 divů světa: Města (Cities) - rozšíření

7 divů světa: Města (Cities) je v pořadí již druhé rozšíření této karetní budovatelské hry. Rozšíření umožňuje hrát hráčům v týmech. Přináší dva nové divy i zcela nové herní prvky - ke slovu se dostávají žoldnéři, špehové a diplomati.

  • Hráčů 2-8
  • Věk 13 let
  • Délka hry 40
Skladem 3 ks 549 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt New York 1901

New York 1901

Prožijte znovu úsvit moderního New Yorku, historické roky, které z města udělaly to, čím je dnes. Postavte větší a modernější mrakodrapy na nejvýznamnějších ulicích Dolního Manhattanu. To vše ve hře New York 1901.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 8 let
  • Délka hry 30-60
Skladem 5 ks 839 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt The Guns of Gettysburg

The Guns of Gettysburg

Ve hře The Guns of Gettysburg spojili síly ke 150 výročí bitvy vydavatelé Mercury Games a Simmons Games. Výsledkem je hra, která se věnuje rozhodné bitvě Americké občanské války na systému her Napoleon's Triumph a Bonaparte at Marengo.

  • Hráčů 2
  • Věk 13 let
  • Délka hry 180
Není skladem 1 599 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Vampire Empire

Vampire Empire

Vampire Empire je rychlá karetní, blafovací hra pro dva hráče. Ubrání se obyvatelé hradu krvežíznivým upírům?

  • Hráčů 2
  • Věk 10 let
  • Délka hry 30
Není dostupné 499 Kč

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.