Clash of Giants: Civil War
Nákupem získáte 13 bodů do věrnostního programu.

Zeptejte se nás!

Parametry
Počet hráčů: 1-2
Věk hráčů: 14 let
Jazyk materiálu ?:
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 3
Náhoda: 4
Strategie: 4
Náročnost: 4
Autor: Ted Raicer
Charakteristika: americká občanská válka, válečná hra
Clash of Giants: Civil War přenáší herní systém z úspěšné a oceňované série autora Teda S. Raicera Clash of Giants WWI do dvou bitev Americké občanské války, a to 2. bitvu u Bull Runu a Bitvu u Gettysburgu.
Clash of Giants: Civil War využívá upravenou verzi aktivačního systému pomocí náhodného tahání žetonů, uvedeného ve hře Clash of Giants II: Campaigns of Galicia and First Ypres, 1914, přičemž však zachovává původní bojový systém. Každá jednotka (nejčastěji ve velikosti brigády) má svoji úroveň taktické efektivity, která vychází z její morálky, tréninku, velení a zkušeností, nicméně i slabší jednotka zde může mít své silné momenty a naopak známá Železná brigáda nemusí být vždy tak docela železná. Hru zde mají v rukách skutečně hráči.
Pravidla pro aktivace spojují náhodné aktivace jednotlivých formací (což jsou většinou unijní sbory a konfederační divize) s proměnnými limitacemi pohybu, což vytváří ten správný 'fog of war' (nejistota ohledně rozložení a chování nepřátelských sil v důsledku válečné vřavy) a vzájemné tření mezi jednotkami tolik typické pro bitvy Občanské války. Přikázat vašemu veliteli aby zabral kopec je jedna věc, donutit ho k tomu, aby opravdu jednal tak jak potřebujete, je věc jiná. A protože těchto efektů není docíleno obvyklými blufovacími žetony a podobnými mechanismy, Clash of Giants: Civil War není jenom odsýpající hra pro dva hráče ale i výborný zážitek pro hráče jednoho.
Obě znázorněné bitvy - Bitva u Gettysburgu a Druhá bitva u Bull Runu - patří mezi největší vítězství generála Leeho dříve než započal invazi na sever a následně utrpěl masivní porážku během invaze druhé. Obě bitvy jsou přímými střety, kdy ze začátku budou mít hráči jen omezený počet jednotek, nicméně postupně se jejich množství bude navyšovat až do monumentálních bitev. Přísun čerstvých jednotek je taky mechanismem, který podtrhuje variabilitu hry: jednotky totiž mohou přijít později než byly očekávány či třeba po špatné cestě. Je zde i možné například pokusit se urychlit přísun jednotek, které jsou prozatím mimo plán, ale za cenu rizika, že se místo toho ještě více zpomalí.
Herní měřítko:
- 1 jednotka = většinou brigáda
- 1 herní kolo = ve dne 4 hodiny, v noci 8 hodin
- 1 hex = Bitva u Gettysburgu 247 m, Bitva u Bull Runu 457 m
Hra neobsahuje česká pravidla.
Hra obsahuje:
- 1 oboustrannou herní mapu o rozměrech 56 x 86 cm
- 264 žetonů
- 1 pravidla
- 1 průvodce bitvami
- referenční listy
- 1 kostku