Commands and Colors: Ancients
Nákupem získáte 17 bodů do věrnostního programu.
Zeptejte se nás!
Parametry
Kategorie: základní hra
Počet hráčů: 2
Věk hráčů: 14 let
Doba hraní: 60
Jazyk materiálu ?:
Jazyk pravidel ?: ,
Komunikace: 3
Náhoda: 4
Strategie: 3
Náročnost: 3
Autor: Richard Borg
Charakteristika: starověk, válečná hra
Command and Colors: Ancients vám umožňuje znovu vybojovat některé obří bitvy, které se odehrály během starověku. Zaměřuje se na dva válečné rivaly v západním Středomoří - Kartágo a Řím. Podaří se vám v roli Hannibala triumfovat nad římskými armádami či jako Scipio Africanus pokoříte kartaginského vůdce na jeho vlastním území? Jednotky obou armád se budou moci pohybovat pouze na váš povel. Tyto povely budete vydávat pomocí náhodně získaných karet velení. Jejich náhodné získávání bude simulovat takzvanou "fog of war" (válečnou mlhu, to jest zmatek na reálném bojišti) a právě díky tomu vám hra přichystá spoustu možností a náročných rozhodnutí. Moudrým zahráváním vašich velících karet můžete maximalizovat vaše bojové možnosti. Vítězství bude přát tomu, kdo dokáže nejlépe zacházet se svými jednotkami, jejich zbraněmi a vlivem terénu.
Command and Colors: Ancients se zaměřuje na válečná období v obdobích mezi 3000 př.n.l. až po 400 př.n.l. Toto rozmezí je v rámci jedné hry sice celkem odvážnou volbou, nicméně herní systém je natolik unikátní, že dokáže tyto bitvy věrně převést, nehledě na jejich momentální zasazení. Hra obsahuje 15 scénářů, podle skutečných bitev, které jsou sice pro účely hry z hlediska vyvážení sil trochu upravené, ale důležitý vliv tehdejšího terénu je plně zachován a bitvy tak splňují požadavky na historickou věrnost. Mezi bitvami naleznete i ty o Bagdád, Cannae či Zamu. Měřítko bitev je kolísavé, závisle na vybraném střetu. V určitých scénářích znamená jednotka pěchoty celou legii bojovníků, zatímco v jiných jen hrstku odvážných bojovníků. Jejich poměr vůči nepříteli ovšem bude vždy vyvážený a jednotky budou vždy variabilní, nemluvě o vlivu terénu, výzbroje a času. Systém velících karet, který má na bedrech celý chod hry funguje ve vytyčených mantinelech výborně a vytváří skutečně důvěryhodný "fog of war", což hráčům staví do cesty mnoho možností improvizace. Tyto karty jsou zde obsažené ve čtyřech typech: vůdčí karty, karty sekcí, karty pěchoty a ticktické karty.
Přítomnost kostky řeší ve hře rychle a účinně výsledky jednotlivých střetů. Kadá z kostek má rozdělené strany na lehkou, střední, těžkou, vůdčí, vlajkovou a jednu se symbolem meče. Herní mechanismy, jakkoli jsou jednoduché, vyžadují od hráčů strategické uvažování, taktizování, správné načasování hodů kostkou, flexibilitu a agresivní plánování.
Hra neobsahuje česká pravidla. Překlad herních karet je ke stažení pod jedním z odkazů níže (zatrolené hry)
Hra obsahuje:
- 1 herní mapu
- 3 plata oboustranných terénních herních dílů
- 60 karet velení
- 345 šedých, tmavě hnědých a černých bloků
- 5 plat nálepek jednotek na bloky
- 2 referenční karty pro hráče
- 1 pravidla
- 1 sešit scénářů
- 7 bitevních kostek