Last Chance for Victory
Nákupem získáte 50 bodů do věrnostního programu.

Zeptejte se nás!

Parametry
Kategorie: základní hra
Počet hráčů: 2
Věk hráčů: 15 let
Doba hraní: 60
Jazyk materiálu ?:
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 3
Náhoda: 3
Strategie: 5
Náročnost: 5
Autor: Dean Essig
Charakteristika: americká občanská válka, válečná hra
Gettysburský střet je již velmi známou událostí, je hluboce zakořeněn v obecném historickém povědomí a samozřejmě byl již mnohokrát herně zpracován. Jak je zvykem u ostříhaných a přístupnějších herních zpracování komplexních historických událostí, často postrádají mnoho reálných aspektů dané situace, čímž zabraňují hlubšímu průniku do celé problematiky. Zkrátka je tam příliš autorské licence na úkor skutečnosti. Zde jsou některé situace, se kterými tato hra pracuje:
- Generál Lee dorazivší na bojiště se pokouší postavit formaci, zatímco Ewell (ze své vlastní iniciativy) zavelí Rodesovi a Earlymu k útoku. Lee se rozhodl nemarnit čas rozkazem Hillovi, aby s Hethem a Penderem podpořili Ewellovy jednotky. Běžně se však myslí, že Lee zazmatkoval a události mu vymkly zpoza kontroly.
- Toho dne odpoledne i večer se naskytlo několik možností obsadit hřbitov či/a kopec Culp Hill. Byly však promeškány... nikoli však z obecně rozšířených důvodů, že velitelé ve zmatku a nerozhodnosti šoupali nohama. Co se vlastně stalo a proč?
- Také nenastalo druhý den nic jako organizovaný "útok za úsvitu". Povely k útoku byly vydány podstatně dříve než byly ve skutečnosti realizovány. Hra vám umožní zjistit, kde se stala chyba.
- Na večer druhého dne bitvy ležel osud Cemetery Ridge v rukou hrstky přeskupených regimentů Unie (včetně zbytků z obětovaného regimentu 1. Minnesoty). Vítězství Konfederace bylo opravdu podstatně blíže než se obvykle ví. Zde dobře zjistíte, jak těžké to Unie v bitvě měla a jak blízko na hranici porážky se dostala. Jaký by mohl být výsledek útoku z 2. dne bitvy, kdyby byl spuštěn o několik hodin dříve či třeba i ve správný čas, ovšem se zkoordinovanými divizemi Andersona a Pendery?
- Všichni si myslí, že známá Pickettova zteč (Pickett's Charge) byla nešťastná a zoufalá sázka na náhodu. Jaký však byl v tu dobu stav mnoha Unijních jednotek držících linii? Byl tento útok skutečně jenom zoufalé přepracování původního konfederačního plánu bitvy nebo se jednalo o plánované vyústění předchozího dvoudenního boje? A v případě první varianty, jaký byl tedy první, teoreticky koordinovaný, plán útoku předtím než došlo k improvizovanému ataku?
Hra Last Chance for Victory umožňuje hráčům vytvořit si vlastní odpovědi na tyto otázky i vypíchnout unikátní situace, které zase vyrobí otázky nové. Hloubka hry a jednotlivé zanesené historické detaily dávají hráčům do rukou naprosto stejné možnosti, jako tehdejším vůjevůdcům, což ještě žádná z her, zaměřená na tuto bitvu neumožnila.
Stejně jako předchůdce None But Heroes i Last Chance for Victory je hra navržená tak, aby vám přinesla všechny historické aspekty a ještě mnohé další. Jedná se o historicky nejvěrnější a informacemi nejnabytější hru vůbec. Stejně jako všechny ostatní hry ze série Line of Battle, i tato byla navržena se dvěma cíli - přinést hráčům co nejdetailnější zobrazení historické události a zároveň vytvořit plynulou a dynamickou válečnou hru.
Last Chance for Victory využívá vylepšená pravidla, aplikovatelná pro celou sérii Line of Battle, tedy verzi 2.0. V těch jsou zakomponovány poznámky a návrhy stovek opravdových hráčů, které pomáhají zjemnit celý herní systém a urychlit tak hru. To dělá z tohoto projektu jedinou hru o Bitvě u Gettysburgu, kterou hrajete na úrovni regimentů a je možno ji dohrát.
Hra neobsahuje česká pravidla.
Hra obsahuje:
- pravidla pro sérii Line of Battle, verze 2.0
- pravidla specifická pro hru
- svazky o pořadí dorazivších jednotek
- svazek scénářů
- 2 svazky s tabulkami
- 6 barevných herních map (včetně dvou částečných kopií, které umožňují hrát některé scénáře jen na jedné mapě)
- 3 barevné referenční listy
- 2240 žetonů
- 22 scénářů (každý se svou menší verzí)
- herní krabici a kostky