223 017 041 Po-Pá 11-19 hod.
www.svet-her.cz0Košík
  • Ve Vašem košíku nic není. Nechcete do něj něco přidat?
Kategorie
Kategorie

Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721

Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721
Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721
Vaše
cena:
1 399 Kč s DPH
Skladem 1 ks

Prodejna Holešovice: skladem 1 ks
Expedice Holešovice: skladem

Distributor Výrobce
Neuveden GMT
Jazyk: Angličtina
Potřebujete poradit nebo objednat?
Zeptejte se nás!
223 017 041

Parametry

Základní hry: ano

Počet hráčů: 2

Věk hráčů: 12 let

Dobra hraní: 60-840

Jazyk materiálů ?:

Jazyk pravidel ?:

Komunikace: 3

Náhoda: 3

Strategie: 4

Náročnost: 4

Autor: Göran Björkman, Stefan Ekström

Charakteristika: válečná hra

Pax Baltica: Great Northern War 1700-1721 zpracovává poměrně opomíjený konflikt mezi Švédskem a koalicí Dánska, Saska, Polska a Ruska do formy válečné hry, jež se hraje prostřednictvím dřevěných bloků, které znázorňují armády a velitele.

Je rok 1700 a mladistvý Karl XII byl právě korunován do role švédského krále. Nepřátelé Švédska z celé baltické oblasti v tomto okamžitě spatřili možnost, jak uchvátit švédské území. Vznikla tak aliance mezi Dánskem, Saským Polskem a Ruskem, která byla posledním spojenectvím, jež podepsal nezastavitelný car Petr I. Koalice měla získat výhodu nad nezkušeným králem a navždy ukončit švédskou dominanci nad baltickou oblastí. A tak začala Velká severní válka, kdy proti sobě stály síly severu a východu po více než dvě desetiletí a krvavě tak uvedly Evropu do 18. století. Bylo jasné, že válka může skončit jenom tím, že jeden z národů přijde o svou mocenskou pozici, zatímco jiný bude po další staletí bezvýhradní vládce pobaltské oblasti. Tři králové se spojili, aby ukončili švédskou strategickou dominanci v Pobaltí. Švédský král Karl II se však rozhodl zaútočit a aliance se z ničeho nic začala hroutit. Začala 21 let trvající krutá válka, která může ukončit existenci některých zemí na úkor jiných.

Pax Baltica je válečná hra pro dva hráče, která pokrývá celé období Velké severní války (1700-1721). Původně byla undergroundově vydána v omezeném počtu roku 2009 švédským vydavatelem Three Crown Game Productions. Byla velmi dobře přijata hráči a celkem záhy se vyprodala. GMT Games se rozhodlo převzít tuto hru a nabídnout ji širšímu spektru hráčů. Toto je její vylepšený dotisk, který byl patřičně upraven a zpřehledněn vydavatelem GMT Games ve spolupráci z původními tvůrci hry Stefanem Ekströmem a Göranem Björkmanem

Pax Baltica je velkolepá strategická hra, která se věnuje kompletní Velké severní válce a přináší hráčům možnost podílet se na konfliktu, který je často označován za východní alternativu Války o španělské dědictví. Tento konflikt však měl nejspíše větší vliv na politický, kulturní a společenský vývoj v Evropě. Pax Baltica je pravděpodobně vůbec první desková hra, která se zabývá Velkou severní válkou. Hra obsahuje čtyři různé scénáře, které se liší délkou hraní a tedy je možno si vymezit čas ke hraní na dvě hodiny či třeba na osm. Jednotky ve hře jsou znázorněny pomocí dřevěných bloků, což napomáhá jejich přehlednosti i věrně simuluje nedostatek informací o nepříteli pro oponenta. Čtyřbarevná herní mapa je rozdělena na provincie, o jejichž dobývání se budou hráči pokoušet, protože skrze ně budou moci ovládat celé státy a tedy i mířit k vítězství. Hra zpracovává dynamický konflikt, který se vede na rozsáhlém území severní a východní Evropy. Na jedné mapě tak naleznete Brémy, Smolensk, Trondheim i třeba Bender. Hra obsahuje sedm hratelných národů: Švédsko, Rusko, Turecko, Dánsko a Sasko.

Herní mapa znázorňuje více než dvacetileté boje v oblasti mezi Norskem a Tureckem, Saskem a Finskem. Jednotky jsou zde znázorňovány pomocí dřevěných bloků, které mají hráči postaveny před sebou tak, aby mohli tajit pravou sílu a identitu armád před nepřítelem, což jim umožňuje klamat oponenta a blufovat. Hráči budou ve hře využívat takzvané akční body, které mohou utrácet pohybováním jednotek po mapě, ale i průzkumem či na hod kostkou na nevyzpytatelnou tabulku národní politiky. Pravidla jsou jasná, přímá a zahrnují například komunikační linie mezi jednotkami, zásobování či dlouhá obléhání tak, aby byla zachovaná věrná dobová atmosféra. Rychlý a dynamický bojový systém zase výborně zachycuje brutální nájezdy na ostří šavlí, kterými se vyznačovalo tehdejší švédské válečnictví a které mělo tehdy tak výrazný úspěch v bitvách na začátcích války.

Hráči budou muset během celé hry věnovat pozornost různým politickým vlivům a ruchům, které je budou neustále odhánět od jejich původních plánů. Propracovaný strategický plán najednou může vzít kompletně za své, pokud se stane obětí mizerného hodu na výsledek bitvy, nemluvě o moru, který náhle může vytanout. Jiné události zase mohou strategickému plánování překvapivě pomoci díky různým skutečným historickým motivacím jednotek a podobně.

Mnoho důležitých událostí, které se odehrály během Velké severní války je ve hře také obsaženo a mají svá vlastní pravidla. Namátkou: ruské válečnické reformy, povstání ukrajinských kozáků, intervence Osmanského císařství, polský královský dvůr, přirozený úbytek švédských vojsk, založení Sankt Petersburgu a mnohé další.

Hra obsahuje čtyři scénáře: krátký turnajový scénář, který se věnuje švédské invazi do Ruska, která byla dovršena Bitvou u Poltavy, dva scénáře, které se věnují první a druhé polovině války a ve finále mohutnou kampaň, kde hráči odehrají kompletní více než dvacetiletou válku. Pax Baltica je momentálně jedinou hrou, která umožňuje hrát kampaň ve Velké severní válce. Herní kola většinou netrvají déle než pár minut, takže hra probíhá celkem svižně. Díky vlivu náhody obsaženému ve hře nehrozí, že by se nějaká z her podobala předchozí. Podaří se vám zachránit Švédské království? Nebo zajistíte Rusku výsadní postavení na poli světových velmocí? Vy budete ti, kdo bude rozhodovat o vládě nad Pax Balticou.


Hra neobsahuje česká pravidla.

Hra obsahuje:

  • 72 dřevěných bloků
  • barevnou herní mapu o rozměrech 56 x 86 cm
  • 57 dřevěných kostek
  • 1 list s nálepkami
  • pravidla
  • průvodce hrou
  • referenční karta hráče
  • 8 kostek

Související odkazy

Hodnocení


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Once We Moved Like the Wind

Once We Moved Like the Wind

  • Hráčů 2
  • Věk 16 let
  • Délka hry 
Skladem 1 ks 1 899 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt 1714: The Case of the Catalans

1714: The Case of the Catalans

1714: The Case of the Catalans je strategická hra plná vzájemného vyjednávání, zasazená do období Války o španělské dědictví. Hráči zde hrají za členy tehdejší Velké dohody a snaží se zabránit propojení Pařížského a Madridského trůnu pod erbem Bourbonů.

  • Hráčů 2-5
  • Věk 12 let
  • Délka hry 120
Skladem 1 ks 1 549 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt The Battle of Prague

The Battle of Prague

The Battle of Prague (jinak známá také jako Prague: The Empty Triumph) je osmým dílem série Battles From the Age of Reason, která tak pokračuje v mapování průběhu Sedmileté války ve střední Evropě.

  • Hráčů 1-4
  • Věk 12 let
  • Délka hry 30
Objednáno u dodavatele 1 799 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Friedrich - výroční edice

Friedrich - výroční edice

Friedrich je na válečnou hru nezvykle jednoduchá (vysvětlíte do 15 minut), skvěle vypadající a opravdu strategická hra pro tři až čtyři hráče. Zasazena je do období, takzvané Sedmileté války, kdy pruské armády čelily spojenectví téměř celé Evropy.

  • Hráčů 3-4
  • Věk 13 let
  • Délka hry 180-300
Není skladem 1 189 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Wellington - The Peninsular War

Wellington - The Peninsular War

Wellington je válečná hra, zabývající se konfliktem mezi Francouzi a spojenými silami Anglie, Španělska a Portugalska o nadvládu na Pyrenejským poloostrovem během Napoleonských válek. Osvědčený card-driven systém je zárukou zábavy i poučení.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 12 let
  • Délka hry 180
Není dostupné 799 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Halls of Montezuma: The Mexican War

Halls of Montezuma: The Mexican War

Halls of Montezuma: The Mexican War je originální a překrásně zpracovaná válečná hra z období Mexické války v letech 1948-1848. Odehrává se na bodové mapě, pomocí card-driven systému.

  • Hráčů 2
  • Věk 11 let
  • Délka hry 240
Není skladem 849 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Le Bataille de Ligny

Le Bataille de Ligny

La Bataille de Ligny je první v sérii čtyř her, které se podrobně zabývají nejdůležitějšími dny Napoleonova 100-denního tažení, které podnikl jako francouzský císař.

  • Hráčů 1-2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 
Skladem 1 ks 3 649 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Navajo Wars

Navajo Wars

Navajo Wars je originální a poměrně průlomová historická válečná hra o u nás málo známé historii navažských kmenů, v měřítku téměř 300 let. Je určena pro jednoho či dva hráči a její velkou devizou je provázání tématu s herními mechanismy.

  • Hráčů 1-2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 120
Není dostupné 1 659 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt War & Peace

War & Peace

War & Peace je hra, která má ve svých mechanismech mnoho společného s legendární válečnou sérií Axis & Allies, nicméně je zasazena do napoleonského období. Ovšem svému vzoru se vyrovná ve svižnosti, zábavnosti a jednoduchosti.

  • Hráčů 2-5
  • Věk 12 let
  • Délka hry 120-180
Do 14 dnů skladem 1 869 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt History of the World

History of the World

History of the World je epická hra o vzestupu a pádu civilizací, která vychází v přepracované edici po téměř 30 letech. Ujměte se jedné z civilizací u jejího zrodu a dověďte ji až do 20. století.

  • Hráčů 3-6
  • Věk 14 let
  • Délka hry 120 -180
Není skladem 1 859 Kč
Náš
tip

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.