223 017 041 Po-Pá 11-19 hod.
www.svet-her.cz0Košík
  • Ve Vašem košíku nic není. Nechcete do něj něco přidat?
Kategorie
Kategorie

PQ-17: Arctic Naval Operations 1941-1943

PQ-17: Arctic Naval Operations 1941-1943
Vaše
cena:
1 049 Kč s DPH
Není skladem

Prodejna Holešovice: není skladem
Expedice Holešovice: není skladem

Distributor Výrobce
Neuveden GMT
Jazyk: Angličtina
Potřebujete poradit nebo objednat?
Zeptejte se nás!
223 017 041

Parametry

Kategorie: základní hra

Počet hráčů: 2

Věk hráčů: 14 let

Dobra hraní: 210

Jazyk materiálu ?:

Jazyk pravidel ?:

Komunikace: 4

Náhoda: 3

Strategie: 4

Náročnost: 5

Autor: Chris Janiec

Charakteristika: 2. světová válka, námořnictví, válečná hra

PQ-17: Arctic Naval Operations 1941-1943 je první hra ze série Decision at the Sea, která se věnuje námořnímu a leteckému aspektu 2. světové války zejména s přihlédnutím na roli průzkumu, paliva a počasí.

PQ-17 je hra pro 2 hráče z období 2. světové války, která se věnuje leteckým a námořním operacím v Norském a Barentsově moři, kde bude hráč za Spojence dělat maximum proto, aby propluli jeho námořní konvoje do Ruska a zpět navzdory příšernému počasí a odhodlanému německému nepříteli. Hra PQ-17 staví do popředí vliv průzkumu, paliva a extrémního klimatu, přičemž se mu daří vyhýbat se limitacím omezeného sdílení informací i únavnému memorování.

Každý ze čtvercových bloků ve hře znázorňuje jednotlivou nákladní loď, křižník, skupinu menších lodí, ponorek či komerčních plavidel. Ve hře je zahrnuto opravdu každé plavidlo, které se během roku 1942 plavidlo přes arktická moře, a to i včetně těch, která bojovala (nebo mohla bojovat) v klíčových akcích. Bloky zde plní úlohu známou z jiných "blokových" válečných her, kde jejich pootočení znázorňuje jejich případné poškození nebo snížení počtu lodí, díky čemuž není nutné vše značit efektovými žetony či zaznamenávat do tabulek. Tyto bloky se však nikdy neobjevují na herní mapě, vždy zůstávají mimo v tabulce bojových sil, a to až do okamžiku bitvy.

Namísto toho hráči na herní mapě pohybují jinými, k tomu určenými bloky. Ona mapa znázorňuje oblast od Grónska k Irsku a od Kielu po Karské moře. Každý z pohybových bloků znázorňuje nějak silnou jednotku ponorek či lodí, jejíž identita je skryta před nepřítelem, dokud není objevena úspěšným prohledáním a blok je pak otočen. Pak se zjistí zdali to byla jedno loď či třeba sto lodí. Anebo žádná, může to být jen návnada. Průzkum je tedy jednou z nejdůležitějších částí hry, protože aby mohlo být zaútočeno na nepřítele, musí být nejprve nalezen. Karty ve hře umožňují vyhodnocovat ono pátrání po nepříteli rychle a efektivně. Úspěšná pátrací akce dodá hráči informaci rozličné přesnosti, pokud se však do určité doby nepodaří přesunout k nepříteli, hrozí ztráta kontaktu a vytvoření další návnady.

Hráči budou muset brát v potaz i omezení ze strany paliva, které znázorňuje limitovanou výdrž (obzvláště u torpédoborců) a nedostatečné zásoby sil Osy. Jednoduchá pravidla využívají označovacích žetonů na tabulce bojových sil, takže není nutné nikam nic zapisovat, ani hra neumožňuje, aby se hráči nerealisticky utrhli ze řetězu.

Aby byla vyjevena klíčová role leteckých sil v celé operaci, hra PQ-17 obsahuje přes 100 leteckých jednotek. Kulaté žetony zde reprezentují Pobřežní stráž RAF a skvadry Britského námořního letectva, stejně jako letky Luftwaffe, které se podílely na námořních operacích v dané oblasti. Nalezneme zde i vybrané obranné letecké jednotky. Obsaženo je i mnoho leteckých regimentů Sovětského vojenského letectva či Letecké síly Spojených států, které bránily Island.

Hra se zaměřuje zejména na operační stránku problematiky, takže bitvy se odehrávají na abstraktní tabulce boje. Tam se pomocí jednoduchých mechanismů vázaných na několik bojových tabulek určí výsledek a poškození, kterého může být mnoho typů a které historicky vychází z mnoha typů boje: útok ponorky, protiponorkové opatření, útoky bombardováním či vzdušnými torpédy, protiletecká palba, letecké souboje či námořní podpora pozemních jednotek.

Klimatický model ve hře PQ-17 je založen na meteorologických a oceánografických záznamech, díky kterým byl měly být tamější extrémní podmínky a jejich vliv na operaci věrně znázorněny. Letní mise, které se odehrávají za celodenního světla se odehrávají pochopitelně podstatně jinak než ty, jež budou probíhat v téměř absolutní tmě severské zimy. Ledové kry se během hry různě posouvají a mění tvar dle ročních období, díky čemuž se musí obměňovat mořské trasy a přistupovat k těmto přírodním překážkám jako k potenciálnímu riziku, pokud se k nim lodě příliš přiblíží. A k tomu všemu ještě hráči budou muset válčit s jedním z nejhorších počasí, které svět zná. To také totiž může mít vliv na poškození jejich lodí, pohyb, prohledávání i boj.

Hra PQ-17 obsahuje devět historických scénářů, které se věnují všem důležitým misím celé operace: torpédovému útoku Britského námořního letectva na Tirpitz, rozdrcení konvoje PQ-17, Bitvě v Barentsově moři či Bitvě u Severního mysu z roku 1943. Aby hráči byli ponecháváni ve větší nejistotě, má každá strana v každé operaci různé speciální vlastnosti, což může znamenat bonusové požadavky na hráče či naopak omezení nebo dokonce výhody přidávající více herních možností. To vše je však před protihráčem ukryto. Stejně jako v tehdejší situaci se hráč za Spojence nikdy nemůže spolehnout, že se Němci nepokusí prolomit bariéru do Atlantiku s jednou či vícero velkými plavidly. Hráč za Osu se zase musí  držet před útokem na Norsko. Oba hráči se tak budou muset potýkat s prioritami, které jsou ve vzájemném střetu a přesto se jim musí navzdory i omezeným zdrojům věnovat. K tomu všemu lze vytvořit ve hře náhodný generátor válečné situace z roku 1942, který zvyšuje rapidně znovuhratelnost hry a umožňuje hráčům ještě důsledněji tajit svou sílu a cíle. Každý obsažený scénář je možné dohrát přibližně za 3-4 hodiny a pokud hráči chtějí velkolepější hraní, je tu pro ně celá kampaň roku 1942, která reflektuje problematiku navazujících operací po celý tento klíčový válečný rok.

Hra neobsahuje česká pravidla.

Hra obsahuje:

  • 140 větších žetonů
  • 140 menších žetonů
  • 136 kulatých žetonů ve 3 velikostech
  • 1 bitevní deska o rozměrech 22 x 28 cm
  • 2 desky vojenských sil o rozměrech 22 x 28 cm
  • 2 referenční listy o rozměrech 28 x 43 cm
  • 2 referenční listy o rozměrech 22 x 28 cm
  • 1 barevná mapa o rozměrech 56 x 86 cm
  • svazek pravidel
  • průvodce hrou
  • 58 bloků o velikosti 15 mm
  • 80 karet vyhodnocení
  • 2 referenční karty
  • 5 desetistěnných kostek

Související odkazy

Hodnocení


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Barbarian: SPQR Module

Barbarian: SPQR Module

Barbarian je pořádný přídavek do monumentální válečné hry SPQR, který přidává nové národy (Galy a Samnity) pětici nových bitevních scénářů.

  • Hráčů 1-2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 
Není skladem 699 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Raiders of Scythia

Raiders of Scythia

V deskové hře Raiders of Scythia se vydáte plenit osady do dalekých zemí, získávat kořist a uskutečňovat výpravy. Nejprve ovšem musíte sestavit svoji družinu nájezdníků, vycvičit zvěř a připravit proviant.

  • Hráčů 1-4
  • Věk 12 let
  • Délka hry 60-80
Skladem 1 ks 1 599 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Warfighter: Russia 1!

Warfighter: Russia 1!

Rozšíření Russia 1 pro hru Warfighter přináší do hry nepřátele ze strany Ruska, více karet akcí, výbavy, dovedností i misí, cílů a oblastí.

  • Hráčů 1-6
  • Věk 
  • Délka hry 30-90
Není skladem 499 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Triumph of Chaos V.2

Triumph of Chaos V.2

Triumph of Chaos: The Russian Civil War 1918-1921 je kartami vedená strategická desková hra pro dva hráče z nichž se jeden ujme červených komponent (komunistické síly) a druhý komponent bílých (reakcionáři).

  • Hráčů 2
  • Věk 16 let
  • Délka hry 180-720
Skladem 2 ks 2 999 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Combat Commander: Normandy (Battle Pack 3)

Combat Commander: Normandy (Battle Pack 3)

Normandy je jedno z mnoha menších rozšíření pro fantastickou taktickou válečnou hru Combat Commander.17 nových scénářů a nové mechanismy garantují hodiny a hodiny nové zábavy.

  • Hráčů 2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 120-180
Skladem 2 ks 929 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Wilderness War - The French & Indian War

Wilderness War - The French & Indian War

Wilderness War - The French & India War je mnohými považována ze nejlepší přírůstek do card-driven válečných her. A to kvůli neotřelému zasazení, prefektní vybalancovanosti a propracované asymetrii herních stran.

  • Hráčů 2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 180
Skladem 1 ks 1 459 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Chariots of Fire - Warfare in the Bronze Age

Chariots of Fire - Warfare in the Bronze Age

Chariots of Fire je válečná hra z období starověku, která rekonstruuje význačné bitvy doby bronzové, ve které hrály zásadní roli bojové vozy. Čekají vás skutečné strategické výzvy, věrné mapy bojišť a zábava na dlouhé hodiny i pro 4 hráče.

  • Hráčů 1-4
  • Věk 12 let
  • Délka hry 60-180
Není dostupné (vyprodáno) 1 049 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Il Vecchio

Il Vecchio

Il Vecchio je svižná strategická hra, kombinující v sobě několikero zajímavých mechanismů, které hladce zakomponovává do celkového výsledku. Navíc díky přitažlivému grafickému zpracování a odlehčenému hraní ji dostanete na stůl téměř s kýmkoli.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 10 let
  • Délka hry 60-80
Skladem 1 ks 1 099 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Mexica

Mexica

Mexica je hra, ve které budete budovat, blokovat ostatní a snažit se získat nejsilnější pozici na herním plánu. Má jednoduchá a útlá pravidla a potěší i ty nejzarytější stratégy.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 14 let
  • Délka hry 60-90
Není dostupné (vyprodáno) 1 349 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Charterstone (EN)

Charterstone (EN)

V Charterstone, soutěživé legacy hře, budete všichni společně utvářet jednu vesnici, stavět v ní budovy a získávat důležité suroviny.

  • Hráčů 1-6
  • Věk 14 let
  • Délka hry 60
Není skladem 1 649 Kč

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.