Ramses II (CZ)
Nákupem získáte 7 bodů do věrnostního programu.
Zeptejte se nás!
Parametry
Kategorie: základní hra
Počet hráčů: 1-5
Věk hráčů: 7 let
Doba hraní: 30
Jazyk materiálu ?: neobsahuje text
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 3
Náhoda: 3
Strategie: 2
Náročnost: 2
Autor: Gunter Baars
Charakteristika: dětská hra, mytologie, objevování, paměťová hra, starověk
Jeden neuvěřitelně bohatý, leč poněkud roztržitý, faraon nasbíral během svého života poklady po celé šíři své říše. Aby je nikdo neukradl, rozhodl se je ukrýt do pyramid. Bohužel však zapomněl, kam již ukryl který poklad a vy ve hře Ramses II se mu je s trouchou štěstí pokusíte najít.
Poté, co se na herní plochu umístí žetonky a ně posléze pyramidy, otočí se několikrát herní deskou, aby hráči ideálně ztratili přehled o tom, kde jsou které žetonky umístěné. První hráč poté vybere kartu s pokladem, která oné cenosti přisoudí určitou hodnotu, jež bude odměnou tomu, kdo onen poklad nalezne. Karty pokladů jsou rozděleny do tří balíčků, očíslovaných od 1 do 3. Jakmile dojdou karty z balíčku 1, následují karty z balíčku 2 apod. Poté hráč posune některou z pyramid na prázdnou pozici na herním plánu. Pokud se tím neodhalí žádý poklad, může posouvat další pyramidu. Pokud se však odhalí žetonek s pokladem a onen poklad nekoresponduje s obrázkem na vytažené kartě, jeho kolo tímto končí. Pokud je však takto nalezen poklad, hráč si vezme k sobě jeho kartu, žeton tam však ponechá.
Mezi kartami pokladů jsou schovány i karty událostí, které dělají:
- Písečná bouře: Otočte herní desku o 180 stupňů a otočte další kartu
- Dar: Přesuňte se na jeden z dvanácti pokladů. Každý hráč, který má jeden nebo více karet s tímto pokladem, vám jeden takový musí dát.
- Risk: Jmenujte dva poklady, jež momentálně nejsou viditelné na herním plánu. Pak se dvakrát pohněte. V případě úspěchu gratulace. Pokud nikoli, musíte dát jednomu z protihráčů jednu z vašich karet s pokladem.
- Fata morgána: Vezměte si jednu z karet od hráče po vaší pravé ruce. Pokud se dokážete bez chyby dostat k vytaženému pokladu, můžete si kartu nechat. Pokud nikoli, pak musíte dát hráči po pravé ruce jednu z vašich karet.
- Pouštní poker: Hráč dle vašeho výběru musí najít poklad, který mu určíte. Pokud uspěje, tak si vezme jednu z vašich karet. Pokud nikoli, vy si berete jeho.
- Konec hry: Faraon má radost, protože všechny jeho poklady se našly. Karta se nachází ve 3. balíčku a jakmile se otočí, tak hra končí a hráči si sečtou své body na kartách.
Po každém nalezení pokladu se herní plán otáčí o 90 stupňů libovolným směrem. Jakmile se otočí poslední karta z druhého balíčku, pokračuje se balíčkem číslo 3. V této finální fázi hry je hodnota všech pokladů na kartách 4 a každý, kdo doposud neměl ve hře úspěch, tak s trochou štěstí a soustředění ostatní pořád předehnat.
Když nějaký hráč v 3. fázi odhalí žeton pokladu, který zrovna nehledá, vypadává ze hry a pokračují ostatní bez něj dokud nejsou ze hry pryč všichni či se neotočí karta konce hry. Všichni si poté sečtou body za karty, které nasbírali a vítězí ten, který jich má nejvíce.