Tapestry (EN)
Nákupem získáte 18 bodů do věrnostního programu.
Zeptejte se nás!
Parametry
Kategorie: základní hra
Počet hráčů: 1-5
Věk hráčů: 12 let
Doba hraní: 90-120
Jazyk materiálu ?: neobsahuje text
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 3
Náhoda: 3
Strategie: 3
Náročnost: 3
Autor: Jamey Stegmaier
Charakteristika: civilizační hra, strategická hra
Tapestry je svého druhu civilizační hra, v níž se snažíte posunout svůj národ na poli vědy, vojenství, tehnologií a objevů kupředu. Zároveň vám půjde o blahobyt vašeho národa a zkrášlování hlavního města velkolepými budovami.
Národů je ve hře více než je maximální počet hráčů a vy si před samotným začátkem hry můžete vybrat ze dvou variant. Každá civilizace je unikátní a asymetrická, což jednak zaručuje variabilitu hraní a jednak do značné míry určuje styl hry (a člověk samozřejmě dychtí po tom zkusit i další civilizace).
Samotná pravidla jsou poměrně stručná (sympatické) a nabízejí v hracím tahu dvě možnosti. Buď se můžete zaměřit na blahobyt nebo na pokrok.
V případě pokroku si vyberete, na které ze čtyř stupnic se budete posouvat. K dispozici máte evoluci na poli vědy, vojenství, objevitelství a technologií. Za každý posun na stupnici se platí a čím jste ve vývoji dále, tím je to samozřejmě dražší. Krom celé řádky rozličných výhod vám pokrok umožňuje stavbu budov do hlavního města.
Hlavní město je reprezentováno mřížkou 9x9 a jsou na ní pole, na nichž není možno stavět. Cílem je zastavět co největší plochu, neboť zastavěná plocha=bodové zisky. Stavby, které budete na mřížku umísťovat nejsou žádné žetonky, ale barevné miniatury budov.
Druhou možností, kterou v tahu máte je, jak již bylo zmíněno, zaměření se na blahobyt. V takovém případě vás čeká přísun surovin, průběžné vyhodnocování a posun do dalšího období. V tento okamžik nastává čas pro odhalení tapiserie - ústřednho motivu hry - která zpravidla určuje podmínky právě pro následující období. Zaměřovat se na blahobyt není hráčům umožněno do nekonečna - jamile tak učiní po páté, hra pro ně končí (ale jen pro ně, ostatní dohrávají). Proto hráči zaměření se na blahobyt oddalují jak jen to jde.
Vítězí hráč, kterému se podařilo nasbírat nejvíce bodů.