The War: The Pacific 1941-45
Nákupem získáte 39 bodů do věrnostního programu.

Zeptejte se nás!

Parametry
Počet hráčů: 2-4
Věk hráčů: 14 let
Doba hraní: 60-3600
Jazyk materiálu ?:
Jazyk pravidel ?:
Komunikace: 3
Náhoda: 3
Strategie: 4
Náročnost: 4
Autor: Ernie Copley
Charakteristika: 2. světová válka, námořnictví, válečná hra
Hra The War: The Pacific, 1941-1945 simuluje vojenské, námořní, ekonomické, diplomatické i politické aspekty 2. světové války na asijských i tichomořských bojištích.
The War: Pacific 1941-1945 vychází z herního systému, který úspěšně uvedl její úspěšný předchůdce, hra The War: Europe 1939-1945. Mnoho základních konceptů přejímá ze svého předchůdce, takže jeho zkušení harcovníci se zde rychle zorientují. Pacific ovšem jen tupě nepřevádí to samé, akorát na jinou frontu. Přináší například sofistikovaná pravidla pro bitvy letadlových lodí, které vystihují specifika námořního boje Spojenců proti Japonsku. Ale tichomořská fronta není jen o námořních bitvách. Například, narozdíl od některých jiných strategických her zabývajících se 2. světovou válkou, zde hrají zásadní roli čínští nacionalisté a diplomatické vztahy hráčů vůči Číně zde budou stejně důležité jako vojenské tahy.
Stejně jako v evropském předchůdci zde nalezneme množství volitelných pravidel a herních variant, ať už se bavíme o náletech na Tokyo či sebevražedných misích japonské flotily. Mezi scénáři nalezneme například Changshu (čínští nacionalisté proti Japonsku na podzim 1939), Guadalcanal, Korálové moře, Midway, východ Šalamounských ostrovů, Leyte, Okinawu, celou tichomořskou kampaň mezi lety 1941-1945, bod zlomu v letech 1942-1943 a globální kamaň, která zkombinuje The War: Europe s The War: Pacific v jedno obří wargamové monstrum.
I zde nalezneme různorodé potenciální válečné situace. Co kdyby měl například Roosevelt plné zuby Chiang Kai Shekovy pasivity vůči Japonsku a nechal ho zabít? A co třeba kdyby Stalin přemluvil Maa, aby se pořádně opřel do Japonců? Jak by to dopadlo, kdyby Spojenci byli připraveni na Pearl Hrabor? A kdyby získali atomovou bombu dříve než ve skutečnosti? Co kdyby Singapur byl skutečně opevněný a nikoli jenom na papíře? Nebo co by se mohlo stát kdyby Japonci během útoku na Pearl Harbor zachytili americké letadlové lodě přímo v přístavu? Co kdyby si Japonsko diplomaticky podmanilo Indii? Nebo kdyby si Japonci vyvinuli vlastní palivo do letadel?
Jedna herní partie může trvat klidně do hodiny u těch nejkratších scénářů i více než 30 hodin, hrajete-li plnou kampaň. Ti, kteří by si chtěli dát kampaň spojenou z evropské verze a této, tak si budou muset vyhádat cca 70 hodin. Na oplátku budou mít pod rukama celou 2. světovou válku.
- časové měřítko: 1 kolo = 3 měsíce
- mapové měřítko: 1 hex = cca 160 km
- měřítko jednotek: flotily, komanda, divize, sbory, armády, letky
Hra neobsahuje česká pravidla.
Hra obsahuje:
- 2 mapy (126 x 98 cm)
- 10 plat žetonů (1650 kusů)
- 120 stran pravidel
- 35 barevných děličů žetonů a referenční listů
- 40 stran scénářů
- 32 stran herních příkladů a tvůrčích poznámek
- 40 stran tabulek
- 106 herních karet
- 2 kostky