223 017 041 Po-Pá 11-19 hod.
www.svet-her.cz0Košík
  • Ve Vašem košíku nic není. Nechcete do něj něco přidat?
Kategorie
Kategorie

War of the Suns

War of the Suns War of the SunsWar of the SunsWar of the SunsWar of the SunsWar of the Suns
War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns
Vaše
cena:
3 399 Kč s DPH
Skladem 1 ks

Prodejna Holešovice: skladem 1 ks
Expedice Holešovice: skladem

Distributor Výrobce
Jazyk: Angličtina
Potřebujete poradit nebo objednat?
Zeptejte se nás!
223 017 041

Parametry

Kategorie: základní hra

Počet hráčů: 2-4

Věk hráčů: 12 let

Dobra hraní: 120-6000

Jazyk materiálu ?:

Jazyk pravidel ?:

Komunikace: 3

Náhoda: 3

Strategie: 5

Náročnost: 5

Autor: Leonard To

Charakteristika: 2. světová válka, válečná hra

War of the Suns je historicky nejvěrnější a nejrozmáchlejší zpracování války mezi Čínou a Japonskem mezi lety 1937-1945. Obsahuje velké množství aspektů tohoto konfliktu, věrně zpracovává vliv politiky a obecně je určena pro náročné hráče.

"Jako na nebi nemohou být zároveň dvě slunce, stejně tak nemohou jednomu lidu vládnout dva vůdci."

Toto čínské přísloví nebylo více než na místě v období, kdy rudé slunce imperiálního Japonska spustilo agresivní ofenzivu vůči čerstvě unifikované Číně. Spojená Čína byla stále křehká. Kuomintangská národní revoluční armáda (KMT) uzavřela s rozličnými frakcemi a partajemi nelehká spojenectví. Nashromážděné ozbrojené síly Čínské komunistické strany bojovaly s Japonci, ale zároveň měly jednotlivé a různé cíle. Je vskutku zázrakem, že takto rozdělená Čína dokázala po více než osm let ustát takovýto otevřený konflikt s průmyslovou velmocí, jakou tehdejší Japonsko bylo. Nějak se to však podařilo. Na konci však, necelých pět let po ukončení Čínské občanské války se znovu rudé i bílé slunce staly součástí bojiště, na němž bojovali a zemřeli pro své domoviny miliony lidí. Nad Čínou zavlála rudá hvězda - komunisté zvítězili.

Na válku na Čínsko-Indicko-Barmské frontě se vždycky dívalo trochu skrze prsty. Byla považována v zásadě za pouhý odlesk obrovské Druhé světové války. Tento asijský konflikt však byl zásadní pro vítězství Spojenců v Tichomoří a ještě důležitější pak měl vliv na poválečný vývoj Země. Mnoho hypotetických situací tehdy mohlo zásadně změnit chod světa. Co třeba kdyby Čína kapitulovala v roce 1937 a přes milion japonských vojáků by tak mohlo bez odporu zaútočit na Indii? To by pak například nevznikli Létající tygři, ani by neproběhl Doolittlův nálet na Tokyo či dokonce Pearl Harbor. Pokud by Japonsko mohlo zmobilizovat čínské obyvatelstvo, svět jak jej známe by již neexistoval.

War of the Suns je vysněný projekt hong kongského herního vývojáře Leonarda To, který strávil přes dvacet let historickým výzkumem a tvorbou této hry. Hra vyhrála již v roce 1984 mistrovství v kategorii Nejlepší design válečné hry během prvního vyhlášení v Hong Kongu. Hra byla poté vylepšena na začátku 90. let a zásadně upravena v průběhu následujících tří let.  Díky zakomponovaným faktům objeveným v nedávno zveřejněných čínských archivech i mnoha japonských či anglických zdrojích se jedná o technicky nejvěrnější a historicky nejprůkaznější hru tohoto typu.

Abyste zde vyhráli, bude třeba dokázat spojit vaše bojové schopnosti s moudrými politickými tahy. Herní systém pro hru více hráčů a mnoho hypotetických scénářů umožňuje s každou partií zažít něco úplně jiného. Ať již odvážně spustíte celou grandiózní 32 kol trvající kampaň, pokrývající celé dlouhé období mezi lety 1937 - 1945 či si zvolíte některé z rychlých operačních či menších scénářů, můžete se spolehnout na to, že War of the Suns vždy nabídne nový náhled na jeden z největších konfliktů 2. světové války, který byl doposud na Západě obecně ignorován.

Jméno hry - War of the Suns (Válka sluncí) - odkazuje na vlajky Kuomintangské Číny a imperiálního Japonska. Samotná hra se věnuje období od července 1937 do srpna 1945. Mapa o měřítku přibližně 1: 3 000 000 zobrazuje většinu čínských držav, Barmu, indickou oblast Assam a části Thajska a Indočíny.

Ve hře nalezneme možnost hrát kampaň i 5 samostatných scénářů. Samostatnou hru mohou hrát 1-4 hráči, kteří budou mít možnost postavit se tak do rolí Japonska, KMT, Čínské komunistické strany a Britského společenství národů. Během hry bude hrát důležitou roli politika stejně tak jako jednotky na mapě.

Mezi dalšími klíčovými mechanismy například nalezneme:

  • Systém pro aktivace základen - Hráči mohou posílat jednotky pod své aktivované základny. Počet aktivovaných základen ovlivňují body velení, kvalita vybraných základen a také jestli je Čína odříznuta od zahraničních tras. Kvalita základen a jejich náhodné dělení určuje, kdo se bude hýbat první.
  • Systém nahrazování jednotek KMT - Jednotky KMT jsou rozděleny na 3 úrovně: elitní jednotky s importovanými zbraněmi, standardní jednotky vybavené zbraněmi z čínské produkce a místní jednotky, které mají nakoupeno v zásadě cokoli, co se dalo sehnat v jejich oblasti.
  • Systém politických svazků - Každý autonomní vojevůdce i minorita má svojí domácí oblast. Pod rozličnými podmínkami mohou být propojeny s jinými hráči na různé úrovni. Náhoda či historická událost tomu může chtít, že se z přítele najednou stane nepřítel.
  • Systém pro guerilly - Ať už se bude jednat o zakládání guerillových základen či aplikaci jejich unikátního bojového mechanismu, obecně se guerillové akce Čínské komunistické strany, KMT či dokonce Britů hrají ve stejné aktivaci jako frontové linie.
  • Volitelná pravidla - Hra se neotáčí zády od kontroverzních témat jako válečná zvěrstva, výroba opia či japonští kolaboranti. Navíc obsahuje sekce pro možnost hraní alternativních dějin a zpracovává tak mnoho hypotetických situací, například, situaci, kdy by generál Stilwel nebyl odvolán, ale namísto toho by byl schopen vést všechny čínské armádní síly.


Měřítko hry:

  • čas: 1 kolo = 1 roční období
  • jednotky: 1 žeton = divize/armády pro Čínu; divize/brigáda pro Japonsko a Brity 

Hra neobsahuje česká pravidla.

Hra obsahuje:

  • 3 mapy o rozměrech 56 x 88 cm
  • překladač mapy o rozměru 22 x 28 cm
  • 10 plat žetonů
  • 8 referenčních listů
  • 1 pravidla
  • 1 průvodce hrou
  • 8 scénářů (plus kampaň)
  • 2 kostky

Související odkazy

Hodnocení


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Toulon, 1793 - Napoleon's First Great Victory

Toulon, 1793 - Napoleon's First Great Victory

Hra Toulon, 1793 poprvé v dějinách válečných her umožňuje hráčům stát se součástí celého dobývání tohoto města. Jedná se o operační hru, která pokrývá období od počátečního vylodění sil Anglie a Španělska až po finální evakuaci města.

  • Hráčů 2-7
  • Věk 11 let
  • Délka hry 540
Skladem 1 ks 1 699 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt 7 divů světa: Babylon (Babel) - rozšíření

7 divů světa: Babylon (Babel) - rozšíření

Rozšíření Babel obsahuje dva moduly pro základní hru 7 divů světa (7 Wonders), které lze hrát jednotlivě či v jakékoli kombinaci s dalšími rozšířeními dohromady.  

  • Hráčů 2-7
  • Věk 10 let
  • Délka hry 45
Není skladem 849 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Quebec 1759

Quebec 1759

Quebec 1759 je elegantní "bloková" válečná hra, již připravíte během pěti minut a samotné hraní málokdy překročí třičtvrtěhodinku. Což je prověřený fakt - hra je totiž na světě už 35 let!

  • Hráčů 2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 60
Není dostupné (vyprodáno) 1 099 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt A Game of Thrones - Beneath the Red Keep

A Game of Thrones - Beneath the Red Keep

Ve čtvrtém Chapter Packu cyklu King's Landing pro karetní hru Hra o trůny se dostanete při svých pátráních až do srdce města Královo přístaviště.  

  • Hráčů 2-4
  • Věk 13 let
  • Délka hry 60-120
Skladem 2 ks 399 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt 1918/1919 - Storm in the West: World War I Strategic Game

1918/1919 - Storm in the West: World War I Strategic Game

1918/1919: Storm in the West představuje tento herní systém pro dva hráče (výborně fungující i sólo) v zasloužené krabici s logem vydavatele GMT.

  • Hráčů 2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 240
Skladem 1 ks 1 249 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Clash of Wills: Shiloh 1862

Clash of Wills: Shiloh 1862

Clash of Wills: Shiloh 1862 je jednoduchá válečná hra, kterou zvládne bez problémů i nehráč, která se věnuje zásadní a nejkrvavější bitvě Americké občanské války - u Shilohu. Mimo herního hlediska se v ní hráč i dozví mnoho o tomto jedinečném konfliktu.

  • Hráčů 2
  • Věk 10 let
  • Délka hry 60
Skladem 1 ks 799 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Snowdonia

Snowdonia

Snowdonia je strategická hra o stavbě železnice ve Walesu na konci 19. století. Jakožto zástupce budovatelského herního subžánru vás v ní čeká méně náhody, ale daleko více těžkého rozhodování a taktického plánování.

  • Hráčů 1-5
  • Věk 10 let
  • Délka hry 30-90
Není dostupné (vyprodáno) 779 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Gùgōng - Pànjūn

Gùgōng - Pànjūn

Pànjūn je rozšíření pro strategickou hru Gùgōng. Přináší čtyři moduly, které můžete volně kombinovat. Dva z nich představují nové lokace na herním plánu (Letní palác a Vzpoura rolníků), zatímco zbylé moduly osvěží vaše partie novými mechanismy (Schody do paláce a Bonusové dekrety a karty darů). 

  • Hráčů 1-5
  • Věk 12 let
  • Délka hry 90
Skladem 2 ks 719 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Concordia: Venus - Balearica, Cyprus

Concordia: Venus - Balearica, Cyprus

Mapa Balearica ke hře Concordia: Venus obsahuje baleárské ostrovy Malorku, Menorku, Ibizu a Formenteru. Z druhé strany je pak mapa Kypru.

  • Hráčů 2-5
  • Věk 13 let
  • Délka hry 60-120
Skladem 2 ks 899 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Dominion: Intrigue (2nd ed.)

Dominion: Intrigue (2nd ed.)

Rozšíření Intriky ke hře Dominion přináší 25 nových akčních karet, ale také základní karty (peníze, body). Nelze hrát samostatně, pouze v kombinaci se základní hrou Dominion.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 14 let
  • Délka hry 30
Není skladem 1 159 Kč

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.