223 017 041 Po-Pá 11-19 hod.
www.svet-her.cz0Košík
  • Ve Vašem košíku nic není. Nechcete do něj něco přidat?
Kategorie
Kategorie

War of the Suns

War of the Suns War of the SunsWar of the SunsWar of the SunsWar of the SunsWar of the Suns
War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns
Vaše
cena:
4 229 Kč s DPH
Skladem 1 ks

Prodejna Holešovice: skladem 1 ks
Expedice Holešovice: skladem

Distributor Výrobce
Jazyk: Angličtina
Potřebujete poradit nebo objednat?
Zeptejte se nás!
223 017 041

Parametry

Počet hráčů: 2-4

Věk hráčů: 12 let

Dobra hraní: 120-6000

Jazyk materiálů ?:

Jazyk pravidel ?:

Komunikace: 3

Náhoda: 3

Strategie: 5

Náročnost: 5

Autor: Leonard To

Charakteristika: 2. světová válka, válečná hra

War of the Suns je historicky nejvěrnější a nejrozmáchlejší zpracování války mezi Čínou a Japonskem mezi lety 1937-1945. Obsahuje velké množství aspektů tohoto konfliktu, věrně zpracovává vliv politiky a obecně je určena pro náročné hráče.

"Jako na nebi nemohou být zároveň dvě slunce, stejně tak nemohou jednomu lidu vládnout dva vůdci."

Toto čínské přísloví nebylo více než na místě v období, kdy rudé slunce imperiálního Japonska spustilo agresivní ofenzivu vůči čerstvě unifikované Číně. Spojená Čína byla stále křehká. Kuomintangská národní revoluční armáda (KMT) uzavřela s rozličnými frakcemi a partajemi nelehká spojenectví. Nashromážděné ozbrojené síly Čínské komunistické strany bojovaly s Japonci, ale zároveň měly jednotlivé a různé cíle. Je vskutku zázrakem, že takto rozdělená Čína dokázala po více než osm let ustát takovýto otevřený konflikt s průmyslovou velmocí, jakou tehdejší Japonsko bylo. Nějak se to však podařilo. Na konci však, necelých pět let po ukončení Čínské občanské války se znovu rudé i bílé slunce staly součástí bojiště, na němž bojovali a zemřeli pro své domoviny miliony lidí. Nad Čínou zavlála rudá hvězda - komunisté zvítězili.

Na válku na Čínsko-Indicko-Barmské frontě se vždycky dívalo trochu skrze prsty. Byla považována v zásadě za pouhý odlesk obrovské Druhé světové války. Tento asijský konflikt však byl zásadní pro vítězství Spojenců v Tichomoří a ještě důležitější pak měl vliv na poválečný vývoj Země. Mnoho hypotetických situací tehdy mohlo zásadně změnit chod světa. Co třeba kdyby Čína kapitulovala v roce 1937 a přes milion japonských vojáků by tak mohlo bez odporu zaútočit na Indii? To by pak například nevznikli Létající tygři, ani by neproběhl Doolittlův nálet na Tokyo či dokonce Pearl Harbor. Pokud by Japonsko mohlo zmobilizovat čínské obyvatelstvo, svět jak jej známe by již neexistoval.

War of the Suns je vysněný projekt hong kongského herního vývojáře Leonarda To, který strávil přes dvacet let historickým výzkumem a tvorbou této hry. Hra vyhrála již v roce 1984 mistrovství v kategorii Nejlepší design válečné hry během prvního vyhlášení v Hong Kongu. Hra byla poté vylepšena na začátku 90. let a zásadně upravena v průběhu následujících tří let.  Díky zakomponovaným faktům objeveným v nedávno zveřejněných čínských archivech i mnoha japonských či anglických zdrojích se jedná o technicky nejvěrnější a historicky nejprůkaznější hru tohoto typu.

Abyste zde vyhráli, bude třeba dokázat spojit vaše bojové schopnosti s moudrými politickými tahy. Herní systém pro hru více hráčů a mnoho hypotetických scénářů umožňuje s každou partií zažít něco úplně jiného. Ať již odvážně spustíte celou grandiózní 32 kol trvající kampaň, pokrývající celé dlouhé období mezi lety 1937 - 1945 či si zvolíte některé z rychlých operačních či menších scénářů, můžete se spolehnout na to, že War of the Suns vždy nabídne nový náhled na jeden z největších konfliktů 2. světové války, který byl doposud na Západě obecně ignorován.

Jméno hry - War of the Suns (Válka sluncí) - odkazuje na vlajky Kuomintangské Číny a imperiálního Japonska. Samotná hra se věnuje období od července 1937 do srpna 1945. Mapa o měřítku přibližně 1: 3 000 000 zobrazuje většinu čínských držav, Barmu, indickou oblast Assam a části Thajska a Indočíny.

Ve hře nalezneme možnost hrát kampaň i 5 samostatných scénářů. Samostatnou hru mohou hrát 1-4 hráči, kteří budou mít možnost postavit se tak do rolí Japonska, KMT, Čínské komunistické strany a Britského společenství národů. Během hry bude hrát důležitou roli politika stejně tak jako jednotky na mapě.

Mezi dalšími klíčovými mechanismy například nalezneme:

  • Systém pro aktivace základen - Hráči mohou posílat jednotky pod své aktivované základny. Počet aktivovaných základen ovlivňují body velení, kvalita vybraných základen a také jestli je Čína odříznuta od zahraničních tras. Kvalita základen a jejich náhodné dělení určuje, kdo se bude hýbat první.
  • Systém nahrazování jednotek KMT - Jednotky KMT jsou rozděleny na 3 úrovně: elitní jednotky s importovanými zbraněmi, standardní jednotky vybavené zbraněmi z čínské produkce a místní jednotky, které mají nakoupeno v zásadě cokoli, co se dalo sehnat v jejich oblasti.
  • Systém politických svazků - Každý autonomní vojevůdce i minorita má svojí domácí oblast. Pod rozličnými podmínkami mohou být propojeny s jinými hráči na různé úrovni. Náhoda či historická událost tomu může chtít, že se z přítele najednou stane nepřítel.
  • Systém pro guerilly - Ať už se bude jednat o zakládání guerillových základen či aplikaci jejich unikátního bojového mechanismu, obecně se guerillové akce Čínské komunistické strany, KMT či dokonce Britů hrají ve stejné aktivaci jako frontové linie.
  • Volitelná pravidla - Hra se neotáčí zády od kontroverzních témat jako válečná zvěrstva, výroba opia či japonští kolaboranti. Navíc obsahuje sekce pro možnost hraní alternativních dějin a zpracovává tak mnoho hypotetických situací, například, situaci, kdy by generál Stilwel nebyl odvolán, ale namísto toho by byl schopen vést všechny čínské armádní síly.


Měřítko hry:

  • čas: 1 kolo = 1 roční období
  • jednotky: 1 žeton = divize/armády pro Čínu; divize/brigáda pro Japonsko a Brity 

Hra neobsahuje česká pravidla.

Hra obsahuje:

  • 3 mapy o rozměrech 56 x 88 cm
  • překladač mapy o rozměru 22 x 28 cm
  • 10 plat žetonů
  • 8 referenčních listů
  • 1 pravidla
  • 1 průvodce hrou
  • 8 scénářů (plus kampaň)
  • 2 kostky

Související odkazy

Hodnocení


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Chrononauts: The Time Travel Card Game

Chrononauts: The Time Travel Card Game

Chrononauts: The Time Travel Card Game je velmi zábavná a i poučná párty karetní hra, ve kterých se každý z hráčů zhostí speciální identity a snaží se změnit historii ve svůj prospěch. Krom zábavy vám hra i provětrá vaš vědomosti o historii 20. století.

  • Hráčů 1-6
  • Věk 11 let
  • Délka hry 20-45
Do 14 dnů skladem 399 Kč
Náš
tip
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt ASL Winter Offensive 2013 Bonus Pack

ASL Winter Offensive 2013 Bonus Pack

2013 Winter Offensive Bonus Pack obsahuje novou hrací desku (č.66) a nový překrývající díl terénu číslo 7.  

  • Hráčů 2-4
  • Věk 
  • Délka hry 180
Skladem 1 ks 699 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Peloponnesian War

Peloponnesian War

Staré věci se stávají zase novými. Peloponnesian War je hra původně od vydavatele Victory Games.

  • Hráčů 1-2
  • Věk 14 let
  • Délka hry 
Skladem 1 ks 1 729 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Letters From Whitechapel: Dear Boss

Letters From Whitechapel: Dear Boss

Dear Boss je první rozšíření ke hře Letters from Whitechapel. S jeho pomocí se opět ponoříte do prostředí špinavého Whitechapelu. Lépe zde poznáme ústřední postavy hry i celé události a ať již za Jacka či za policisty, zde budete čelit novým a zákeřnějším překážkám.

  • Hráčů 2-6
  • Věk 13 let
  • Délka hry 90-120
Skladem 4 ks 799 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Epic: Uprising - Kark's Edict

Epic: Uprising - Kark's Edict

Cyklus Uprising rozšiřuje karetní hru Epic skrze vždy jeden ze čtyř předpřipravených balíčků (Flames of Scarros, Kark's Edict, Velden's Wrath a Will of Zannos). Každý z nich pak obsahuje dvanáct nových herních karet a oboustranný žeton.  

  • Hráčů 2-4
  • Věk 12 let
  • Délka hry 20
Skladem 5 ks 139 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt 1830: Railways & Robber Barons

1830: Railways & Robber Barons

1830 je jednou z nejslavnějších her ze série 18xx. Jedna z věcí, které si na ní hráči cení je, že neobsahuje žádný prvek náhody.  

  • Hráčů 2-6
  • Věk 12 let
  • Délka hry 180-360
Není skladem 1 699 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Majesty

Majesty

V karetní hře Majesty se zhostíte rolí ctižádostivých královen či osvícených králů a budete se snažit nalákat do svého království co nejvíce společensky významných lidí, aby zajistili zemi bohatství a úspěch.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 7 let
  • Délka hry 20-30
Skladem 5 ks 579 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt No Peace Without Spain!

No Peace Without Spain!

No Peace without Spain je kartami poháněná deskoherní simulace pro 2 hráče, pokrývající Válku o španělské dědictví mezi lety 1702 až 1713.

  • Hráčů 2
  • Věk 12 let
  • Délka hry 240
Skladem 1 ks 2 049 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Gathering Storm

Gathering Storm

Hru Gathering Storm je možné zkombinovat se hrou A World at War, ale funguje i jako samostatný propjekt s vlastními podmínkami vítězství. Hra začíná roku 1935, kdy se Německo, Itálie, Británie, Francie a Rusko připravují na neodvratnou válku - ale kterou?

  • Hráčů 2-5
  • Věk 12 let
  • Délka hry 360-480
Není skladem 2 739 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Hra o trůny: Bojovníci víry

Hra o trůny: Bojovníci víry

Bojovníci víry je balíček kapitoly o 60 nových kartách (3 kopie každé z 20 různých karet) pro Hra o trůny: karetní hra na motivy světoznámé ságy George R.R. Martina Píseň ledu a ohně.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 14 let
  • Délka hry 60-120
Skladem >5 ks 299 Kč

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.