223 017 041 Po-Pá 11-19 hod.
www.svet-her.cz0Košík
  • Ve Vašem košíku nic není. Nechcete do něj něco přidat?
Kategorie
Kategorie

War of the Suns

War of the Suns War of the SunsWar of the SunsWar of the SunsWar of the SunsWar of the Suns
War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns War of the Suns
Vaše
cena:
4 229 Kč s DPH
Skladem 1 ks

Prodejna Holešovice: skladem 1 ks
Expedice Holešovice: skladem

Distributor Výrobce
Jazyk: Angličtina
Potřebujete poradit nebo objednat?
Zeptejte se nás!
223 017 041

Parametry

Základní hry: ano

Počet hráčů: 2-4

Věk hráčů: 12 let

Dobra hraní: 120-6000

Jazyk materiálů ?:

Jazyk pravidel ?:

Komunikace: 3

Náhoda: 3

Strategie: 5

Náročnost: 5

Autor: Leonard To

Charakteristika: 2. světová válka, válečná hra

War of the Suns je historicky nejvěrnější a nejrozmáchlejší zpracování války mezi Čínou a Japonskem mezi lety 1937-1945. Obsahuje velké množství aspektů tohoto konfliktu, věrně zpracovává vliv politiky a obecně je určena pro náročné hráče.

"Jako na nebi nemohou být zároveň dvě slunce, stejně tak nemohou jednomu lidu vládnout dva vůdci."

Toto čínské přísloví nebylo více než na místě v období, kdy rudé slunce imperiálního Japonska spustilo agresivní ofenzivu vůči čerstvě unifikované Číně. Spojená Čína byla stále křehká. Kuomintangská národní revoluční armáda (KMT) uzavřela s rozličnými frakcemi a partajemi nelehká spojenectví. Nashromážděné ozbrojené síly Čínské komunistické strany bojovaly s Japonci, ale zároveň měly jednotlivé a různé cíle. Je vskutku zázrakem, že takto rozdělená Čína dokázala po více než osm let ustát takovýto otevřený konflikt s průmyslovou velmocí, jakou tehdejší Japonsko bylo. Nějak se to však podařilo. Na konci však, necelých pět let po ukončení Čínské občanské války se znovu rudé i bílé slunce staly součástí bojiště, na němž bojovali a zemřeli pro své domoviny miliony lidí. Nad Čínou zavlála rudá hvězda - komunisté zvítězili.

Na válku na Čínsko-Indicko-Barmské frontě se vždycky dívalo trochu skrze prsty. Byla považována v zásadě za pouhý odlesk obrovské Druhé světové války. Tento asijský konflikt však byl zásadní pro vítězství Spojenců v Tichomoří a ještě důležitější pak měl vliv na poválečný vývoj Země. Mnoho hypotetických situací tehdy mohlo zásadně změnit chod světa. Co třeba kdyby Čína kapitulovala v roce 1937 a přes milion japonských vojáků by tak mohlo bez odporu zaútočit na Indii? To by pak například nevznikli Létající tygři, ani by neproběhl Doolittlův nálet na Tokyo či dokonce Pearl Harbor. Pokud by Japonsko mohlo zmobilizovat čínské obyvatelstvo, svět jak jej známe by již neexistoval.

War of the Suns je vysněný projekt hong kongského herního vývojáře Leonarda To, který strávil přes dvacet let historickým výzkumem a tvorbou této hry. Hra vyhrála již v roce 1984 mistrovství v kategorii Nejlepší design válečné hry během prvního vyhlášení v Hong Kongu. Hra byla poté vylepšena na začátku 90. let a zásadně upravena v průběhu následujících tří let.  Díky zakomponovaným faktům objeveným v nedávno zveřejněných čínských archivech i mnoha japonských či anglických zdrojích se jedná o technicky nejvěrnější a historicky nejprůkaznější hru tohoto typu.

Abyste zde vyhráli, bude třeba dokázat spojit vaše bojové schopnosti s moudrými politickými tahy. Herní systém pro hru více hráčů a mnoho hypotetických scénářů umožňuje s každou partií zažít něco úplně jiného. Ať již odvážně spustíte celou grandiózní 32 kol trvající kampaň, pokrývající celé dlouhé období mezi lety 1937 - 1945 či si zvolíte některé z rychlých operačních či menších scénářů, můžete se spolehnout na to, že War of the Suns vždy nabídne nový náhled na jeden z největších konfliktů 2. světové války, který byl doposud na Západě obecně ignorován.

Jméno hry - War of the Suns (Válka sluncí) - odkazuje na vlajky Kuomintangské Číny a imperiálního Japonska. Samotná hra se věnuje období od července 1937 do srpna 1945. Mapa o měřítku přibližně 1: 3 000 000 zobrazuje většinu čínských držav, Barmu, indickou oblast Assam a části Thajska a Indočíny.

Ve hře nalezneme možnost hrát kampaň i 5 samostatných scénářů. Samostatnou hru mohou hrát 1-4 hráči, kteří budou mít možnost postavit se tak do rolí Japonska, KMT, Čínské komunistické strany a Britského společenství národů. Během hry bude hrát důležitou roli politika stejně tak jako jednotky na mapě.

Mezi dalšími klíčovými mechanismy například nalezneme:

  • Systém pro aktivace základen - Hráči mohou posílat jednotky pod své aktivované základny. Počet aktivovaných základen ovlivňují body velení, kvalita vybraných základen a také jestli je Čína odříznuta od zahraničních tras. Kvalita základen a jejich náhodné dělení určuje, kdo se bude hýbat první.
  • Systém nahrazování jednotek KMT - Jednotky KMT jsou rozděleny na 3 úrovně: elitní jednotky s importovanými zbraněmi, standardní jednotky vybavené zbraněmi z čínské produkce a místní jednotky, které mají nakoupeno v zásadě cokoli, co se dalo sehnat v jejich oblasti.
  • Systém politických svazků - Každý autonomní vojevůdce i minorita má svojí domácí oblast. Pod rozličnými podmínkami mohou být propojeny s jinými hráči na různé úrovni. Náhoda či historická událost tomu může chtít, že se z přítele najednou stane nepřítel.
  • Systém pro guerilly - Ať už se bude jednat o zakládání guerillových základen či aplikaci jejich unikátního bojového mechanismu, obecně se guerillové akce Čínské komunistické strany, KMT či dokonce Britů hrají ve stejné aktivaci jako frontové linie.
  • Volitelná pravidla - Hra se neotáčí zády od kontroverzních témat jako válečná zvěrstva, výroba opia či japonští kolaboranti. Navíc obsahuje sekce pro možnost hraní alternativních dějin a zpracovává tak mnoho hypotetických situací, například, situaci, kdy by generál Stilwel nebyl odvolán, ale namísto toho by byl schopen vést všechny čínské armádní síly.


Měřítko hry:

  • čas: 1 kolo = 1 roční období
  • jednotky: 1 žeton = divize/armády pro Čínu; divize/brigáda pro Japonsko a Brity 

Hra neobsahuje česká pravidla.

Hra obsahuje:

  • 3 mapy o rozměrech 56 x 88 cm
  • překladač mapy o rozměru 22 x 28 cm
  • 10 plat žetonů
  • 8 referenčních listů
  • 1 pravidla
  • 1 průvodce hrou
  • 8 scénářů (plus kampaň)
  • 2 kostky

Související odkazy

Hodnocení


Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Carcassonne 8. rozšíření (2. EDICE) - Mosty a hrady

Carcassonne 8. rozšíření (2. EDICE) - Mosty a hrady

Mosty a hrady jsou osmým rozšířením strategické rodinné hry Carcassonne.

  • Hráčů 2-6
  • Věk 7 let
  • Délka hry 40
Skladem >5 ks 329 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Historia

Historia

Ve hře Historia povedou hráči svou vlastní civilizaci skrze 12 000 let historie lidstva, tedy od prvních známek civilizačních rozdílů až po objev singularity.

  • Hráčů 1-6
  • Věk 12 let
  • Délka hry 120
Není skladem 999 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Keyflower

Keyflower

Překrásná, strategická a variabilní jest hra Keyflower, ve které se budete věnovat zušlechťování své vesničky skrze práci jiných a dražby s ostatními hráči. Na rozdíl od jiných her podobného typu vás zde čeká vysoká úroveň interakce.

  • Hráčů 2-6
  • Věk 13 let
  • Délka hry 90-120
Není skladem 1 029 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Gallipoli, 1915

Gallipoli, 1915

Hra Gallipoli, 1915 se věnuje prvním třem dnům vylodění na zmíněném poloostrově, které bylo ve znaku divokých manévrů a zásadních útoků, stojících na načasování příjezdu posil.

  • Hráčů 1-4
  • Věk 14 let
  • Délka hry 240
Skladem 2 ks 2 599 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Farao Tajemství prastaré hrobky

Farao

V rodinné hře Farao: Tajemství prastaré hrobky se hráči stanou archeology, jejichž cílem je otevřít hrobku egyptského krále Imhoptepa. K tomu budou muset v pyramidě plné nástrah nalézt řadu hieroglyfických nápisů.

  • Hráčů 2-6
  • Věk 8 let
  • Délka hry 40
Skladem 4 ks 539 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Dominion: Dark Ages (EN)

Dominion: Dark Ages (EN)

Dark Ages jsou 6. samostatně nehratelným rozšířením Dominionu. Přináší do hry 35 nových karet království a nové karty s negativním účinkem , které budete zpravidla dávat ostatním hráčům (ruiny), nové karty nahrazující počáteční Statky (útočiště) a karty, , jež můžete získat pouze díky jiným kartám.

  • Hráčů 2-4
  • Věk 13 let
  • Délka hry 30
Skladem 1 ks 1 049 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Steel Wolves

Steel Wolves

Steel Wolves vás postaví do role velitele německé ponorkové flotily. Jedná se o detailní válečnou simulaci zásadního období Bitvy o Atlantik v letech 1939-1943.

  • Hráčů 1
  • Věk 12 let
  • Délka hry 60-9000
Není skladem 3 099 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Illusions of Glory

Illusions of Glory

Illusions of Glory - The Great War on the Eastern Front je zatím poslední kartami vedenou hrou, že využívá oceňovaný systém Paths to Glory k zobrazení 1. světové války v Evropě.

  • Hráčů 2
  • Věk 14 let
  • Délka hry 360
Skladem 1 ks 1 699 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Wing Leader: Origins 1936-1942

Wing Leader: Origins 1936-1942

  • Hráčů 2
  • Věk 
  • Délka hry 60-180
Není skladem 1 179 Kč
Odebrat ze seznamu ✕ Produkt Dominion: Renaissance (EN)

Dominion: Renaissance (EN)

  • Hráčů 2-4
  • Věk 14 let
  • Délka hry 30
Není skladem 1 199 Kč

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.